Simple DirectMedia Layer

Linux.fista
Versio hetkellä 15. syyskuuta 2005 kello 22.12 – tehnyt Heikki (keskustelu | muokkaukset) (Kirjoitin sitten jotain kun tämmönen roska oli)
Siirry navigaatioon Siirry hakuun

Yleistä

Simple DirectMedia Layer on ohjelmointirajapinta joka on suunnattu lähinnä peliohjelmointiin. Sillä onnistuu laitteistoriippumaton 2D-grafiikanpiirto, syötteiden luku yms. Myös OpenGL:ää voi käyttää SDL:n kanssa (lähes) saumattomasti yhteen.

Asennus

SDL-kirjaston asennus onnistuu käytännössä aina paketinhallinnasta, paketin nimi on yleensä libsdl. Jotkut ohjelmat vaativat myös joitain lisäkirjastoja, kuten SDL_mixer ja SDL_image. Nämäkin löytyvät usein paketinhallinnasta sen etsi-toiminnolla.

SDL:n lähdekoodi löytyy sen kotisivuilta, ja asennus onnistuu myös sitä kautta.

Ohjelmointiputkasta löytyy myös lähinnä ohjelmoijille SDL:n asennus/käyttöönotto-opas.

Linkkejä

SDL:n kotisivu
Ohjelmointiputkan SDL-opassarja