Kuinka asennan Unreal Engine 4 Linuxille

Linux.fista
Versio hetkellä 6. huhtikuuta 2022 kello 03.29 – tehnyt Lahtis (keskustelu | muokkaukset) (huomautus)
(ero) ← Vanhempi versio | Nykyinen versio (ero) | Uudempi versio → (ero)
Siirry navigaatioon Siirry hakuun

Unreal Engine 4.18 asennus saattaa kestää kauan. Kun se joudutaan kääntämään lähdekoodeista. Ota huomioon että siinä voi mennä puolivuorokautta riippuen konetehostasi.

Huomautus: Tämä ohje on 4.18 versiolle tai uudemmalle tarkoitettu, mutta ei uudelle 5 versiolle.


Komennot, jotka alkavat $-merkillä suoritetaan tavallisena käyttäjänä ja komennot, jotka alkavat #-merkillä suoritetaan pääkäyttäjänä. Katso myös su, sudo ja doas.

Asenna seuraavat kehityspaketit järjestelmääsi komentoriviä käyttäen seuraavasti.

Ubuntu & Debian

# apt-get install -y mono-xbuild mono-dmcs libmono-corlib4.0-cil libmono-system-data-datasetextensions4.0-cil libmono-system-web-extensions4.0-cil libmono-system-management4.0-cil libmono-system-xml-linq4.0-cil cmake dos2unix clang-3.8 xdg-user-dirs libqt4-dev mono-devel

Ubuntu 14.04

# apt-get install build-essential mono-gmcs mono-xbuild mono-dmcs libmono-corlib4.0-cil libmono-system-data-datasetextensions4.0-cil libmono-system-web-extensions4.0-cil libmono-system-management4.0-cil libmono-system-xml-linq4.0-cil cmake dos2unix clang-3.5 libfreetype6-dev libgtk-3-dev libmono-microsoft-build-tasks-v4.0-4.0-cil xdg-user-dirs

Ubuntu 16.04

# apt-get install build-essential mono-mcs mono-devel mono-xbuild mono-dmcs mono-reference-assemblies-4.0 libmono-system-data-datasetextensions4.0-cil libmono-system-web-extensions4.0-cil libmono-system-management4.0-cil libmono-system-xml-linq4.0-cil cmake dos2unix clang-3.5 libfreetype6-dev libgtk-3-dev libmono-microsoft-build-tasks-v4.0-4.0-cil xdg-user-dirs

Avaa pääte ja kirjoita. Git kysyy nyt tunnuksia ja salasanaa.

$ git clone --recursive https://github.com/EpicGames/UnrealEngine.git unreal

Lopuksi etsi UnrealEngine-relese hakemisto.

$  cd UnrealEngine-release

ja suorita Setup.sh asetusohjelma ja GenerateProjectFiles.sh.

$ ./Setup.sh
$ ./GenerateProjectFiles.sh

Ja käännä ohjelma. (huom. Tässä voi mennä kauan)

$ make UE4Editor ARGS="-clean" && make UE4Editor

Käyttö:

 $ cd ~/UnrealEngine-release/Engine/Binaries/Linux/
 $ ./UE4Editor

Katso myös

Aiheesta muualla