Warzone 2100

Linux.fista
Versio hetkellä 8. joulukuuta 2020 kello 09.30 – tehnyt Foliohattu (keskustelu | muokkaukset) (lähdekoodi)
(ero) ← Vanhempi versio | Nykyinen versio (ero) | Uudempi versio → (ero)
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
Warzone 2100

Käyttöliittymä OpenGL
Lisenssi GPL
Kotisivu wz2100.net
Lähdekoodi github.com/Warzone2100/

Warzone 2100 Resurrection Project on kolmiulotteinen Red Alertista vaikutteita sanut reaaliaikastrategiapeli. Warzone 2100:n on kehittänyt Pumpkin Studios vuonna 1999. Pelin lähdekoodi julkaistiin vuonna 2004 GPL-lisenssin alaisuudessa ja 2008 lupa saatiin myös musiikille ja pelissä näkyville filminpätkille.

Pelin tarinassa ihmiskunta on vuonna 2100 melkein tuhonnut maapallon ydinohjuksilla. Maassa taistellaan jälleenrakentamisen puolesta. Peli tarjoaa kampanjan, ohjeistuksen (tutoriaali), moninpelin ja yksinpelin skirmish-moodissa. Pelin tekniikkapuussa on 400 erilaista vaihtoehtoa, joka mahdollistaa monenlaisten yksiköiden kehittelyn. Lisäksi pelissä on mallijärjestelmä, jolla voi kehittää rakennuksia, aseita ja ajoneuvoja. Peli on myös täysin suomennettu. Ominaisuuksiin kuuluu mm. 2 000 erilaista ajoneuvoa, 3 suurta yksinpelikampanjaa, 24 nopean toiminnan karttaa (tehtäviä), tekoäly ja hienot kolmiulotteiset grafiikat.

Warzonbe 2100 on Linuxin lisäksi saatavilla myös Windowsilla ja Mac OS X:lle.

Asennus[muokkaa]

Warzone 2100 löytyy useimpien jakeluiden paketinhallinnasta nimellä warzone2100. Lisätietoja ohjelmien asentamisesta löytyy artikkelista Ohjelmien asentaminen.

Katso myös[muokkaa]

Aiheesta muualla[muokkaa]