Ero sivun ”Simple DirectMedia Layer” versioiden välillä

Siirry navigaatioon Siirry hakuun
912 merkkiä lisätty ,  15. syyskuuta 2005
Kirjoitin sitten jotain kun tämmönen roska oli
Ei muokkausyhteenvetoa
(Kirjoitin sitten jotain kun tämmönen roska oli)
Rivi 1: Rivi 1:
[[Luokka:Roskaa]]
== Yleistä ==
Simple DirectMedia Layer on ohjelmointirajapinta joka on suunnattu lähinnä peliohjelmointiin. Sillä onnistuu laitteistoriippumaton 2D-grafiikanpiirto, syötteiden luku yms. Myös OpenGL:ää voi käyttää SDL:n kanssa (lähes) saumattomasti yhteen.
 
== Asennus ==
SDL-kirjaston asennus onnistuu käytännössä aina paketinhallinnasta, paketin nimi on yleensä libsdl. Jotkut ohjelmat vaativat myös joitain lisäkirjastoja, kuten SDL_mixer ja SDL_image. Nämäkin löytyvät usein paketinhallinnasta sen etsi-toiminnolla.
 
SDL:n lähdekoodi löytyy sen kotisivuilta, ja asennus onnistuu myös sitä kautta.
 
[http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdlasennus Ohjelmointiputkasta] löytyy myös lähinnä ohjelmoijille SDL:n asennus/käyttöönotto-opas.
 
== Linkkejä ==
[http://www.libsdl.org SDL:n kotisivu]<br>
[http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdl1 Ohjelmointiputkan SDL-opassarja]

Navigointivalikko