Ero sivun ”Id Tech” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
p
→id Tech 3
p (→id Tech 2) |
p (→id Tech 3) |
||
Rivi 16: | Rivi 16: | ||
==id Tech 3== | ==id Tech 3== | ||
'''id Tech''', aiemmin tunnettu '''Quake III Arena engine'''-nimellä. Päivitettyä 1.26-versiota ja myöhempiä kutsuttiin '''Quake III Team Arena engine'''-nimellä, joka tuki kehittyneempiä hahmoja sekä isompia ulkotila-alueita. Sitä päivitettiin taas 2001 julkaisun Return to Castle Wolfensteinin takia ja lopulta käytettiin mm. ensimmäisessä [[Call of Duty]]:ssä 2003 ollen pohjana [[IW engine]]-moottorille. | |||
* [[Quake III Arena]] (1999) | |||
* [[Return to Castle Wolfenstein]] (2001) | |||
* [[Call of Duty]] (2003) | |||
==id Tech 4== | ==id Tech 4== | ||
[[wikipedia:fi:John Carmack|John Carmack]]in suunnittelema '''[[OpenGL]]'''-pohjainen moottori, jota ensi kerran käytettiin Doom 3:ssa. | [[wikipedia:fi:John Carmack|John Carmack]]in suunnittelema '''[[OpenGL]]'''-pohjainen moottori, jota ensi kerran käytettiin Doom 3:ssa. |