Ero sivun ”Simple DirectMedia Layer” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
p
lähdekoodi
p (lähdekoodi) |
p (lähdekoodi) |
||
Rivi 7: | Rivi 7: | ||
| käyttöliittymä=kirjasto | | käyttöliittymä=kirjasto | ||
| kotisivu=[https://www.libsdl.org/ www.libsdl.org] | | kotisivu=[https://www.libsdl.org/ www.libsdl.org] | ||
| | | lähdekoodi=[https://hg.libsdl.org/SDL/ hg.libsdl.org/SDL] | ||
}} | }} | ||
'''SDL''' eli '''Simple DirectMedia Layer''' on ohjelmointirajapinta joka on suunnattu lähinnä [[Peliohjelmointi|peliohjelmointiin]]. Sillä onnistuu laitteistoriippumaton 2D-grafiikanpiirto, syötteiden luku yms. Myös [[OpenGL]]:ää voi käyttää SDL:n kanssa saumattomasti yhteen. | '''SDL''' eli '''Simple DirectMedia Layer''' on ohjelmointirajapinta joka on suunnattu lähinnä [[Peliohjelmointi|peliohjelmointiin]]. Sillä onnistuu laitteistoriippumaton 2D-grafiikanpiirto, syötteiden luku yms. Myös [[OpenGL]]:ää voi käyttää SDL:n kanssa saumattomasti yhteen. |