Ero sivun ”Simple DirectMedia Layer” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
p
Malline:Kirjasto
p (lähdekoodi) |
p (Malline:Kirjasto) |
||
Rivi 1: | Rivi 1: | ||
{{Perustietoa}} | {{Perustietoa}} | ||
{{ | {{Kirjasto | ||
| nimi=SDL | | nimi = SDL | ||
| kuva=[[Tiedosto:Sdl_logo.png|200px]] | | kuva = [[Tiedosto:Sdl_logo.png|200px]] | ||
| kuvateksti= | | kuvateksti = | ||
| lisenssi=[[LGPL]], [[zlib-lisenssi|zlib]] | | tekijä = | ||
| kehittäjä = | |||
| kotisivu=[https://www.libsdl.org/ www.libsdl.org] | | ensijulkaisu = | ||
| lähdekoodi=[https://hg.libsdl.org/SDL/ hg.libsdl.org/SDL] | | vakaaversio = | ||
| vakaapvm = | |||
| kehitysversio = | |||
| kehityspvm = | |||
| ohjelmoitu = | |||
| lisenssi = [[LGPL]], [[zlib-lisenssi|zlib]] | |||
| kotisivu = [https://www.libsdl.org/ www.libsdl.org] | |||
| lähdekoodi = [https://hg.libsdl.org/SDL/ hg.libsdl.org/SDL] | |||
}} | }} | ||
'''SDL''' eli '''Simple DirectMedia Layer''' on ohjelmointirajapinta joka on suunnattu lähinnä [[Peliohjelmointi|peliohjelmointiin]]. Sillä onnistuu laitteistoriippumaton 2D-grafiikanpiirto, syötteiden luku yms. Myös [[OpenGL]]:ää voi käyttää SDL:n kanssa saumattomasti yhteen. | '''SDL''' eli '''Simple DirectMedia Layer''' on ohjelmointirajapinta joka on suunnattu lähinnä [[Peliohjelmointi|peliohjelmointiin]]. Sillä onnistuu laitteistoriippumaton 2D-grafiikanpiirto, syötteiden luku yms. Myös [[OpenGL]]:ää voi käyttää SDL:n kanssa saumattomasti yhteen. | ||
Rivi 47: | Rivi 54: | ||
* [http://www.sdltutorials.com SDL tutorials] - SDL tutorialisin peliohjelmointiopas | * [http://www.sdltutorials.com SDL tutorials] - SDL tutorialisin peliohjelmointiopas | ||
* Ernest Pazera: Focus on SDL (ISBN 1-59200-030-4 Cincinnati (OH) : Premier Press, cop. 2003) kirja, eng | * Ernest Pazera: Focus on SDL (ISBN 1-59200-030-4 Cincinnati (OH) : Premier Press, cop. 2003) kirja, eng | ||
{{OpenGL}} | {{OpenGL}} | ||