Ero sivun ”Pygame” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
p
perus päivitystä
p (malline) |
p (perus päivitystä) |
||
Rivi 1: | Rivi 1: | ||
{{DISPLAYTITLE:{{lcfirst:{{PAGENAME}}}}}} | {{DISPLAYTITLE:{{lcfirst:{{PAGENAME}}}}}} | ||
{{ Ohjelma | {{Ohjelma | ||
| nimi=pygame | | nimi = pygame | ||
| | | logo = [[Tiedosto:pyGame-logo.png|48px]] | ||
| kuvateksti= | | kuva = | ||
| käyttöliittymä=[[ | | kuvateksti = | ||
| lisenssi=[[ | | tekijä = Pete Shinners | ||
| kotisivu=[ | | kehittäjä = yhteisö | ||
| moottori = | |||
| ensijulkaisu = ? / 2000 | |||
| vakaaversio = 2.1.2 | |||
| vakaapvm = 27. joulukuuta 2021 | |||
| kehitysversio = | |||
| kehityspvm = | |||
| ohjelmoitu = [[C]], [[Python]] | |||
| käyttöliittymä = [[SDL]] | |||
| lisenssi = [[LGPL]] | |||
| kotisivu = [https://www.pygame.org www.pygame.org] | |||
| lähdekoodi = [https://github.com/pygame/ github.com/pygame/] | |||
}} | }} | ||
'''pygame''' on avoimen lähdekoodin [[Python]]-ohjelmointikieleen tehty peliohjelmointimoduuli, jonka on luonut Pete Shinners vuonna 2000. Ohjelmiston kehityksestä on vastannut yhteisö vuoden 2004 jälkeen. Se sisältää [[SDL]]:n päälle toteutetut grafiikka- ja äänikirjastot. Sillä voi ohjelmoida esimerkiksi 2D- ja 3D-pelejä. | '''pygame''' on avoimen lähdekoodin [[Python]]-ohjelmointikieleen tehty peliohjelmointimoduuli, jonka on luonut Pete Shinners vuonna 2000. Ohjelmiston kehityksestä on vastannut yhteisö vuoden 2004 jälkeen. Se sisältää [[SDL]]:n päälle toteutetut grafiikka- ja äänikirjastot. Sillä voi ohjelmoida esimerkiksi 2D- ja 3D-pelejä. | ||