Homeworld SDL
Homeworld SDL | |
---|---|
Käyttöliittymä | SDL |
Lisenssi | Oma lisenssi |
Kotisivu | www.relic.com |
Lähdekoodi |
Homeworld SDL on uudelleen porttaus Relic Entertainmentin vuonna 2003 julkaisemasta Homeworld-pelin lähdekoodista [1].
Homeworld on reaaliaikainen avaruusstrategiapeli, joka keskittyy Kushah-planeetan karkotettujen hiigaralaisiin, jotka yrittävät löytää kauan kadoksissa olleen kotimaailmansa ja Taiidan Empirein välillä, joka yrittää tuhota heidät. Pelin pelattavuus keskittyy resurssien keräämiseen, armeijan rakentamiseen ja niiden käyttämiseen vihollisjoukkojen tuhoamiseen ja tavoitteen saavuttamiseen.
Peli on tarinavetoista strategiaa, jossa Kushan-planeetan aavikolta löytyvä tähtikartta ja hypermoottori innostavat maailman kansat yhteistyöhön. Vuosikymmenien uurastuksen tuloksena syntyy Emoalus, jonka kielletty teknologia tuo avaruuden suurvallat kiertoradalle.
Vuosisata ennen pelin alkua Kushan, autiomaassa asuvan Kharak-planeetan asukkaat, löysivät hiekkaan haudatun avaruusaluksen, jossa on kivikartta. Pian tulimyrsky syö kaupungit jättäen eloonjääneet pyhiinvaellus- ja kostomatkalle, jonka lopussa odottaa tarunomainen koti, Hiigara. Myyttinen matka ja vastaan tulevat avaruuskansat ovat kuin Dyynin ja uusitun Galactican risteytystä, joten vaaroja riittää supernovista tuntemattomalla teknologialla varustettuihin muukalaishylkyihin.
Homeworld SDL tukee Linux-, macOS- ja Windows-käyttöjärjestelmiä.