Muokataan sivua OGRE

Siirry navigaatioon Siirry hakuun
Varoitus: Et ole kirjautunut sisään. IP-osoitteesi näkyy julkisesti kaikille, jos muokkaat. Jos kirjaudut sisään tai luot tunnuksen, muokkauksesi yhdistetään käyttäjänimeesi ja saat paremman käyttökokemuksen.

Kumoaminen voidaan suorittaa. Varmista alla olevasta vertailusta, että haluat saada aikaan tämän lopputuloksen, ja sen jälkeen julkaise alla näkyvät muutokset.

Nykyinen versio Oma tekstisi
Rivi 8: Rivi 8:
| lähdekoodi=[https://github.com/OGRECave/ogre github.com/OGRECave/ogre]
| lähdekoodi=[https://github.com/OGRECave/ogre github.com/OGRECave/ogre]
}}
}}
[[Kuva:OGRE-screenshot.png|thumb|300px|Kuvakaappaus virallisesta OGRE Demo -paketista 1600*1200-tarkkuudella OpenGL-renderöinnillä.]]
[[Kuva:OGRE-screenshot.png|thumb|300px|Kuvakaappaus virallisesta OGRE Demo paketista 1600*1200 OpenGL renderöinti tarkkuudella.]]


'''OGRE''' on avoimen lähdekoodin 3D-grafiikkamoottori, joka on suunniteltu helpottamaan kolmiulotteisuutta hyödyntävien ohjelmien rakentamista. Luokkakirjasto kätkee taakseen ominaisuudet joita tarvitaan vain alemman tason [[OpenGL]]-grafiikan tuottamiseen, eli tarjoaa rajapinnan kolmiulotteisen maailman käsittelyyn. OGRE on saatavilla Windowsille ja Linuxille.
'''OGRE''' on avoimen lähdekoodin 3D-grafiikkamoottori (SDK -ohjelmistokehys), joka on suunniteltu helpottamaan kolmiulotteisuutta hyödyntävien ohjelmien rakentamista. Luokkakirjasto kätkee taakseen ominaisuudet joita tarvitaan vain alemman tason [[OpenGL]] grafiikan tuottamiseen. Eli se tarjoaa rajapinnan kolmiulotteisen maailman käsittelyyn. Ohjelmistokehys on saatavissa Windowsille ja Linuxille.


OGRE ei yksin riitä pelin kehitykseen, vaan kehittäjän on koodattava itse muut osat kuten tekoäly-, fysiikka-, verkko- ja äänikoodi tai käytettävä valmiita kirjastoja.
Ogre ei yksin riitä pelin kehitykseen vaan kehittäjän on koodattava itse muut osat kuten tekoäly-, fysiikka-, verkko- ja äänikoodi tai käytettävä valmiita kirjastoja.


==Lisätyökalut==
==Lisätyökalut==
<tt>blender-orgexml</tt> on ohjelma, jolla voidaan tuoda [[Blender|Blenderillä]] mallinnettua materiaalia OGRElle.
<tt>blender-orgexml</tt> on ohjelma jolla voidaan tuoda [[Blender|Blenderillä]] mallinnettua materiaalia Ogrelle.


{{Malline:Pelinteko}}
{{Malline:Pelinteko}}
[[Luokka: Pelikehitys]]
[[Luokka: Pelikehitys]]
[[Luokka: Kehitystyökalut]]
[[Luokka: Kehitystyökalut]]
Wikin materiaali on kaikkien vapaasti käytettävissä Creative Commons 3.0 - nimi mainittava -lisenssin alaisuudessa. TEKIJÄNOIKEUDEN ALAISEN MATERIAALIN KÄYTTÄMINEN ILMAN LUPAA ON EHDOTTOMASTI KIELLETTYÄ!

Muokataksesi tätä sivua vastaa alla olevaan kysymykseen (lisätietoja):

Peruuta Muokkausohjeet (avautuu uuteen ikkunaan)

Tällä sivulla käytetyt mallineet:

Tämä sivu kuuluu seuraavaan piilotettuun luokkaan:

Noudettu kohteesta ”https://www.linux.fi/wiki/OGRE