Varoitus: Et ole kirjautunut sisään. IP-osoitteesi näkyy julkisesti kaikille, jos muokkaat. Jos
kirjaudut sisään tai
luot tunnuksen, muokkauksesi yhdistetään käyttäjänimeesi ja saat paremman käyttökokemuksen.
Kumoaminen voidaan suorittaa.
Varmista alla olevasta vertailusta, että haluat saada aikaan tämän lopputuloksen, ja sen jälkeen julkaise alla näkyvät muutokset.
Nykyinen versio |
Oma tekstisi |
Rivi 1: |
Rivi 1: |
| {{Ohjelma
| | OpenAL on audio-API (ohjelmointirajapinta) eli sitä käytetään monissa peleissä ja muissa audio-ohjelmissa äänien tuottamiseen. |
| | nimi=OpenAL
| |
| | kuva=
| |
| | kuvateksti=
| |
| | käyttöliittymä=kirjasto
| |
| | lisenssi=[[BSD-lisenssi]], [[LGPL]], [[Suljettu]]
| |
| | kotisivu=[http://www.openal.org/ www.openal.org]
| |
| }}
| |
| '''OpenAL''' on audio-API (ohjelmointirajapinta). Ohjelmointirajapintaa käytetään monissa peleissä 3D-ääniefektien ja muissa audio-ohjelmissa äänien tuottamiseen. Ohjelmointirajapinnalle annetaan äänilähteet ja niiden sijainnit 3D-avaruudessa, sekä nopeus. OpenAL:in käyttö edellyttää äänikortilta useamman kanavan tukea.
| |
| | |
| ==OpenAL:ia käyttäviä pelejä==
| |
| * [[Doom 3]]
| |
| * [[Quake 4]]
| |
|
| |
|
| == Katso myös == | | == Katso myös == |
| * [[OpenGL]] | | *[[OpenGL]] |
| | * [http://www.openal.org/ OpenAL:n kotisivu] |
|
| |
|
| [[Luokka:Kirjastot]] | | [[Luokka:Kirjastot]] |