Ero sivun ”Quake engine” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
p
ei muokkausyhteenvetoa
pEi muokkausyhteenvetoa |
pEi muokkausyhteenvetoa |
||
Rivi 9: | Rivi 9: | ||
}} | }} | ||
{{Perustietoa|Quake-pelimoottori}} | {{Perustietoa|Quake-pelimoottori}} | ||
'''Quake''' on [[id Software]]n kehittämä pelimoottori [[Quake]] peliä varten. Sen ohjelmoi John Carmack ja Michael Abrash. Quake suunniteltiin ja ohjelmointiin siten että kaikki grafiikka voidaan piirtää nopeasti tietokoneen prosessorilla. Myöhemmin OpenGL-tuki lisättiin [https://quake.fandom.com/wiki/GLQuake GLQuake-versioon]. | '''Quake''' on [[id Software]]n kehittämä pelimoottori [[Quake]] peliä varten. Sen ohjelmoi John Carmack ja Michael Abrash. Quake suunniteltiin ja ohjelmointiin siten että kaikki grafiikka voidaan piirtää nopeasti tietokoneen prosessorilla. Myöhemmin OpenGL-tuki lisättiin [https://quake.fandom.com/wiki/GLQuake GLQuake-versioon]. Quaken maailma koostui kolmiulotteisista objekteista, toisin kuin sen edeltäjät, jotka käyttivät 2D-spriteja hahmojen ja objektien luomiseen. | ||
[[wikipedia:fi:Quake-pelimoottori|Quake-pelimoottori]] julkaistiin avoimena lähdekoodina joulukuussa 1999. | |||
==Katso myös== | ==Katso myös== |