Ero sivun ”ODE” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
p (Kirjasto malline)
 
(3 välissä olevaa versiota 2 käyttäjän tekeminä ei näytetä)
Rivi 1: Rivi 1:
{{Ohjelma
{{Kirjasto
| nimi=ODE
| nimi           = ODE
| kuva=[[Tiedosto:ODE-logo.png|150px]]
| kuva           = [[Tiedosto:ODE-logo.png|150px]]
| kuvateksti=
| kuvateksti     =  
| lisenssi=[[BSD-lisenssi]], [[LGPL]]
| tekijä        =
| käyttöliittymä=kirjasto
| kehittäjä      =
| kotisivu=[http://bulletphysics.org/ http://bulletphysics.org]
| ensijulkaisu  =
| vakaaversio    = 3.05.
| vakaapvm      = 24. syyskuuta 2020
| kehitysversio  =
| kehityspvm    =
| ohjelmoitu    = [[C++]]
| kirjasto      = fysiikkasimulaatiokirjasto
| lisenssi      = [[zlib-lisenssi]]
| kotisivu       = [http://bulletphysics.org/ bulletphysics.org]
| lähdekoodi    = [http://sourceforge.net/projects/opende/files/ODE/ sourceforge.net/projects/opende/files/ODE/]
}}
}}
'''ODE''' eli '''Open Dynamics Engine''' on reaaliaikainen fysiikkasimulaatio kirjasto, joka simuloi jäykän kappaleen dynamiikkaa. Se on vakaa, helppokäyttöinen ja alusta riippumaton käytetäänpä vaikka [[C]] tai [[C++]] ohjelmointikieliä. ODE:lla voidaan simuloida mm. ajoneuvoja, esineitä eri virtuaalitodellisuus ympäristöissä, sekä virtuaalisia olentoja. Sitä käytetään tällä hetkellä monissa tietokonepeleissä ja simulointivälineissä.
 
'''ODE''' eli '''Open Dynamics Engine''' on reaaliaikainen fysiikkasimulaatiokirjasto, joka simuloi jäykän kappaleen dynamiikkaa. Se on vakaa, helppokäyttöinen ja alustariippumaton käytetäänpä vaikka [[C]] tai [[C++]] ohjelmointikieliä. ODE:lla voidaan simuloida mm. ajoneuvoja, esineitä eri virtuaalitodellisuusympäristöissä, sekä virtuaalisia olentoja. Sitä käytetään tällä hetkellä monissa tietokonepeleissä ja simulointivälineissä.


==Asennus==
==Asennus==
Rivi 15: Rivi 25:
* [[Bullet]]
* [[Bullet]]
* [[Crystal Space]]
* [[Crystal Space]]
==Aiheesta muualla==
* [http://sourceforge.net/projects/opende/files/ODE/ Ohjelman lähdekoodit Sourceforgessa.]


[[Luokka: Kirjastot]]
[[Luokka: Kirjastot]]
[[Luokka: Fysiikkamoottorit]]

Nykyinen versio 26. joulukuuta 2020 kello 05.04

ODE

Vakaa versio 3.05.  / 24. syyskuuta 2020
Ohjelmoitu C++
Kirjasto fysiikkasimulaatiokirjasto
Lisenssi zlib-lisenssi
Kotisivu bulletphysics.org
Lähdekoodi sourceforge.net/projects/opende/files/ODE/

ODE eli Open Dynamics Engine on reaaliaikainen fysiikkasimulaatiokirjasto, joka simuloi jäykän kappaleen dynamiikkaa. Se on vakaa, helppokäyttöinen ja alustariippumaton käytetäänpä vaikka C tai C++ ohjelmointikieliä. ODE:lla voidaan simuloida mm. ajoneuvoja, esineitä eri virtuaalitodellisuusympäristöissä, sekä virtuaalisia olentoja. Sitä käytetään tällä hetkellä monissa tietokonepeleissä ja simulointivälineissä.

Asennus[muokkaa]

ODE löytyy useimpien jakeluiden paketinhallinnasta nimellä libode-dev. Lisätietoja ohjelmien asentamisesta löytyy artikkelista Ohjelmien asentaminen.

Katso myös[muokkaa]