Ero sivun ”GLM” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
p
<syntaxhighlight>
pEi muokkausyhteenvetoa |
p (<syntaxhighlight>) |
||
(2 välissä olevaa versiota toisen käyttäjän tekemänä ei näytetä) | |||
Rivi 12: | Rivi 12: | ||
| kehityspvm = | | kehityspvm = | ||
| ohjelmoitu = [[C++]] | | ohjelmoitu = [[C++]] | ||
| kirjasto = | | kirjasto = Matematiikkakirjasto | ||
| lisenssi = | | lisenssi = [[MIT]] | ||
| kotisivu = [ | | kotisivu = [https://github.com/g-truc/glm github.com/g-truc/glm] | ||
| lähdekoodi = | | lähdekoodi = | ||
}} | }} | ||
'''GLM''' (OpenGL Mathematics) on vain otsikot sisältävä (header only) [[C++]] | '''GLM''' (OpenGL Mathematics) on vain otsikot sisältävä (header only) [[C++]]-matematiikkakirjasto. Se on tarkoitettu helpottamaan OpenGL Shading Language ([[GLSL]]-ohjelmointia. | ||
Käyttöesimerkki: | |||
< | <syntaxhighlight lang="C++"> | ||
#include <glm/vec3.hpp> // glm::vec3 | #include <glm/vec3.hpp> // glm::vec3 | ||
#include <glm/vec4.hpp> // glm::vec4 | #include <glm/vec4.hpp> // glm::vec4 | ||
Rivi 35: | Rivi 35: | ||
return Projection * View * Model; | return Projection * View * Model; | ||
} | } | ||
</ | </syntaxhighlight> | ||
==Asennus== | ==Asennus== |