Ero sivun ”GLM” versioiden välillä

Siirry navigaatioon Siirry hakuun
3 merkkiä poistettu ,  18. helmikuuta 2022
p
<syntaxhighlight>
pEi muokkausyhteenvetoa
p (<syntaxhighlight>)
 
(2 välissä olevaa versiota toisen käyttäjän tekemänä ei näytetä)
Rivi 12: Rivi 12:
| kehityspvm    =  
| kehityspvm    =  
| ohjelmoitu    = [[C++]]
| ohjelmoitu    = [[C++]]
| kirjasto      = Matematiikka kirjasto
| kirjasto      = Matematiikkakirjasto
| lisenssi      =  
| lisenssi      = [[MIT]]
| kotisivu      = [http://glm.g-truc.net/0.9.7/index.html http://glm.g-truc.net/0.9.7/index.html]  
| kotisivu      = [https://github.com/g-truc/glm github.com/g-truc/glm]  
| lähdekoodi    =  
| lähdekoodi    =  
}}
}}
'''GLM''' (OpenGL Mathematics) on vain otsikot sisältävä (header only) [[C++]] matematiikka kirjasto. Se on tarkoitettu helpottamaan OpenGL Shading Language [[GLSL]]-ohjelmointia.
'''GLM''' (OpenGL Mathematics) on vain otsikot sisältävä (header only) [[C++]]-matematiikkakirjasto. Se on tarkoitettu helpottamaan OpenGL Shading Language ([[GLSL]]-ohjelmointia.


Käyttö esimerkki:
Käyttöesimerkki:
<source lang="C++">
<syntaxhighlight lang="C++">
#include <glm/vec3.hpp> // glm::vec3
#include <glm/vec3.hpp> // glm::vec3
#include <glm/vec4.hpp> // glm::vec4
#include <glm/vec4.hpp> // glm::vec4
Rivi 35: Rivi 35:
     return Projection * View * Model;
     return Projection * View * Model;
     }  
     }  
</source>
</syntaxhighlight>


==Asennus==
==Asennus==
10 148

muokkausta

Navigointivalikko