Ero sivun ”Bullet” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
(reaaliaikainen fysiikkasimulaatio kirjasto Bullet)
 
pEi muokkausyhteenvetoa
 
(7 välissä olevaa versiota 2 käyttäjän tekeminä ei näytetä)
Rivi 1: Rivi 1:
{{Ohjelma
{{Kirjasto
| nimi=Bullet
| nimi           = Bullet
| kuva=[[Tiedosto:Bullet-logo.png|150px]]
| kuva           = [[Tiedosto:Bullet-logo.png|150px]]
| kuvateksti=
| kuvateksti     =  
| lisenssi=[[zlib]]-lisenssi
| tekijä        =
| käyttöliittymä=kirjasto
| kehittäjä      =
| kotisivu=[http://bulletphysics.org/ http://bulletphysics.org]
| ensijulkaisu  =
| vakaaversio    =
| vakaapvm      =
| kehitysversio  =
| kehityspvm    =
| ohjelmoitu    =
| kirjasto      = fysiikkasimulaatio kirjasto
| lisenssi       = [[zlib-lisenssi]]
| kotisivu       = [http://bulletphysics.org/ bulletphysics.org]
| lähdekoodi    = [https://github.com/bulletphysics/bullet3 github.com/bulletphysics//bullet3]
}}
}}
'''Bullet''' on reaaliaikainen fysiikkasimulaatio kirjasto, jota voidaan käyttää kun ohjelmoidaan [[OpenGL]] tai [[SDL]]-ohjelmistoja.  
'''Bullet''' on reaaliaikainen fysiikkasimulaatio kirjasto, jota voidaan käyttää kun ohjelmoidaan [[OpenGL]] tai [[SDL]]-ohjelmistoja.  


Esimerkiksi NASA käyttää Bullet-kirjastoa [http://ti.arc.nasa.gov/tech/asr/intelligent-robotics/tensegrity/ntrt/ NASA Tensegrity Robotics Toolkit] ohjelmassaan.
Esimerkiksi NASA käyttää Bullet-kirjastoa [http://ti.arc.nasa.gov/tech/asr/intelligent-robotics/tensegrity/ntrt/ NASA Tensegrity Robotics Toolkit] -ohjelmassaan.


==Asennus==
==Asennus==
{{Asenna|Bullet|libbullet-dev}}
{{Asenna|Bullet|libbullet-dev}}


==Aiheesta muualla==
==Katso myös==
* [https://github.com/bulletphysics/bullet3 Ohjelman lähdekoodit Githubissa.]
* [[ODE]]
* [[Crystal Space]]


[[Luokka: Kirjastot]]
[[Luokka: Fysiikkamoottorit]]

Nykyinen versio 26. joulukuuta 2020 kello 04.40

Bullet

Kirjasto fysiikkasimulaatio kirjasto
Lisenssi zlib-lisenssi
Kotisivu bulletphysics.org
Lähdekoodi github.com/bulletphysics//bullet3

Bullet on reaaliaikainen fysiikkasimulaatio kirjasto, jota voidaan käyttää kun ohjelmoidaan OpenGL tai SDL-ohjelmistoja.

Esimerkiksi NASA käyttää Bullet-kirjastoa NASA Tensegrity Robotics Toolkit -ohjelmassaan.

Asennus[muokkaa]

Bullet löytyy useimpien jakeluiden paketinhallinnasta nimellä libbullet-dev. Lisätietoja ohjelmien asentamisesta löytyy artikkelista Ohjelmien asentaminen.

Katso myös[muokkaa]