Ero sivun ”Bullet” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
reaaliaikainen fysiikkasimulaatio kirjasto Bullet |
pEi muokkausyhteenvetoa |
||
| (7 välissä olevaa versiota 2 käyttäjän tekeminä ei näytetä) | |||
| Rivi 1: | Rivi 1: | ||
{{ | {{Kirjasto | ||
| nimi=Bullet | | nimi = Bullet | ||
| kuva=[[Tiedosto:Bullet-logo.png|150px]] | | kuva = [[Tiedosto:Bullet-logo.png|150px]] | ||
| kuvateksti= | | kuvateksti = | ||
| lisenssi=[[zlib]] | | tekijä = | ||
| kehittäjä = | |||
| kotisivu=[http://bulletphysics.org/ | | ensijulkaisu = | ||
| vakaaversio = | |||
| vakaapvm = | |||
| kehitysversio = | |||
| kehityspvm = | |||
| ohjelmoitu = | |||
| kirjasto = fysiikkasimulaatio kirjasto | |||
| lisenssi = [[zlib-lisenssi]] | |||
| kotisivu = [http://bulletphysics.org/ bulletphysics.org] | |||
| lähdekoodi = [https://github.com/bulletphysics/bullet3 github.com/bulletphysics//bullet3] | |||
}} | }} | ||
'''Bullet''' on reaaliaikainen fysiikkasimulaatio kirjasto, jota voidaan käyttää kun ohjelmoidaan [[OpenGL]] tai [[SDL]]-ohjelmistoja. | '''Bullet''' on reaaliaikainen fysiikkasimulaatio kirjasto, jota voidaan käyttää kun ohjelmoidaan [[OpenGL]] tai [[SDL]]-ohjelmistoja. | ||
Esimerkiksi NASA käyttää Bullet-kirjastoa [http://ti.arc.nasa.gov/tech/asr/intelligent-robotics/tensegrity/ntrt/ NASA Tensegrity Robotics Toolkit] ohjelmassaan. | Esimerkiksi NASA käyttää Bullet-kirjastoa [http://ti.arc.nasa.gov/tech/asr/intelligent-robotics/tensegrity/ntrt/ NASA Tensegrity Robotics Toolkit] -ohjelmassaan. | ||
==Asennus== | ==Asennus== | ||
{{Asenna|Bullet|libbullet-dev}} | {{Asenna|Bullet|libbullet-dev}} | ||
== | ==Katso myös== | ||
* [ | * [[ODE]] | ||
* [[Crystal Space]] | |||
[[Luokka: | [[Luokka: Fysiikkamoottorit]] | ||
Nykyinen versio 26. joulukuuta 2020 kello 04.40
| Bullet | |
|---|---|
| Kirjasto | fysiikkasimulaatio kirjasto |
| Lisenssi | zlib-lisenssi |
| Kotisivu | bulletphysics.org |
| Lähdekoodi | github.com/bulletphysics//bullet3 |
Bullet on reaaliaikainen fysiikkasimulaatio kirjasto, jota voidaan käyttää kun ohjelmoidaan OpenGL tai SDL-ohjelmistoja.
Esimerkiksi NASA käyttää Bullet-kirjastoa NASA Tensegrity Robotics Toolkit -ohjelmassaan.
Asennus
[muokkaa]Bullet löytyy useimpien jakeluiden paketinhallinnasta nimellä libbullet-dev. Lisätietoja ohjelmien asentamisesta löytyy artikkelista Ohjelmien asentaminen.