Ero sivun ”Frets on Fire” versioiden välillä
p (fix) |
Pb (keskustelu | muokkaukset) pEi muokkausyhteenvetoa |
||
Rivi 1: | Rivi 1: | ||
[[Kuva:FretsonFire-kaappaus.jpg|200px|right|thumb|Frets on Fire]] | [[Kuva:FretsonFire-kaappaus.jpg|200px|right|thumb|Frets on Fire]] | ||
Frets on Fire on suomalaisen | Frets on Fire on suomalaisen kehittäjäryhmän Unreal Voodoon vuonna 2006 tekemä [[wikipedia:fi:Guitar_Hero_(pelisarja)|Guitar Hero]] -pelisarjaan kuuluva peli. | ||
Frets on Fire on kehitetty [[Python]]-ohjelmointikielellä ja on | Frets on Fire on kehitetty [[Python]]-ohjelmointikielellä ja on avointa lähdekoodia. | ||
Pelistä on saatavana Windows | Pelistä on saatavana Linux-, Windows- ja Mac OS X -versiot. | ||
==Pelin idea== | ==Pelin idea== | ||
Pelin ideana on kitaransoiton simulointi. Peliä voi pelata myös | Pelin ideana on kitaransoiton simulointi. Peliä voi pelata myös [[näppäimistö]]llä, jota pidetään kitaran lailla kädessä pystyasennossa tai Guitar Hero -kitaralla PS2/USB-adapterin avulla tai Xbox 360 -kitaralla. | ||
Oletuksena F1–F5-näppäimet vastaavat viittä kitaran kieltä (todellisuudessa lähinnä äänen korkeutta) joita painetaan sormilla kuten oikean kitaran kieliä ja enterillä laitetaan "kielet" soimaan. Peli kulkee kitaran otelautaa muistuttavalla tiellä eteenpäin ja sen varrella tulee vastaan kappaleen rytmiikan ja melodian mukaan säveliä vastaavia merkkejä, joiden kohdalla on painettava näppäimistöllä oikeaa kieltä vastaavaa tai vastaavia nappeja ja soitettava sitä merkin pituuden verran. Pelin mekaniikka on ennestään tuttu muista rytmi- ja musiikkipeleistä. Peliin voi sovittaa omia kappaleita peliin sisältyvän editorin avulla. | Oletuksena F1–F5-näppäimet vastaavat viittä kitaran kieltä (todellisuudessa lähinnä äänen korkeutta) joita painetaan sormilla kuten oikean kitaran kieliä ja enterillä laitetaan "kielet" soimaan. Peli kulkee kitaran otelautaa muistuttavalla tiellä eteenpäin ja sen varrella tulee vastaan kappaleen rytmiikan ja melodian mukaan säveliä vastaavia merkkejä, joiden kohdalla on painettava näppäimistöllä oikeaa kieltä vastaavaa tai vastaavia nappeja ja soitettava sitä merkin pituuden verran. Pelin mekaniikka on ennestään tuttu muista rytmi- ja musiikkipeleistä. Peliin voi sovittaa omia kappaleita peliin sisältyvän editorin avulla. | ||
==Aiheesta muualla== | ==Aiheesta muualla== | ||
* [http://fretsonfire.sourceforge.net/ | * [http://fretsonfire.sourceforge.net/ Pelin kotisivu] | ||
* [[wikipedia:Frets_On_Fire|Frets on Fire suomenkielisessä Wikipediassa]] | * [[wikipedia:fi:Frets_On_Fire|Frets on Fire suomenkielisessä Wikipediassa]] | ||
[[Luokka:Pelit]] | [[Luokka:Pelit]] |
Versio 12. tammikuuta 2009 kello 19.54
Frets on Fire on suomalaisen kehittäjäryhmän Unreal Voodoon vuonna 2006 tekemä Guitar Hero -pelisarjaan kuuluva peli. Frets on Fire on kehitetty Python-ohjelmointikielellä ja on avointa lähdekoodia.
Pelistä on saatavana Linux-, Windows- ja Mac OS X -versiot.
Pelin idea
Pelin ideana on kitaransoiton simulointi. Peliä voi pelata myös näppäimistöllä, jota pidetään kitaran lailla kädessä pystyasennossa tai Guitar Hero -kitaralla PS2/USB-adapterin avulla tai Xbox 360 -kitaralla.
Oletuksena F1–F5-näppäimet vastaavat viittä kitaran kieltä (todellisuudessa lähinnä äänen korkeutta) joita painetaan sormilla kuten oikean kitaran kieliä ja enterillä laitetaan "kielet" soimaan. Peli kulkee kitaran otelautaa muistuttavalla tiellä eteenpäin ja sen varrella tulee vastaan kappaleen rytmiikan ja melodian mukaan säveliä vastaavia merkkejä, joiden kohdalla on painettava näppäimistöllä oikeaa kieltä vastaavaa tai vastaavia nappeja ja soitettava sitä merkin pituuden verran. Pelin mekaniikka on ennestään tuttu muista rytmi- ja musiikkipeleistä. Peliin voi sovittaa omia kappaleita peliin sisältyvän editorin avulla.