Ero sivun ”ODE” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
p (katso myös) |
p (→Katso myös) |
||
Rivi 14: | Rivi 14: | ||
==Katso myös== | ==Katso myös== | ||
* [[Bullet]] | * [[Bullet]] | ||
* [[Crystal Space]] | |||
==Aiheesta muualla== | ==Aiheesta muualla== |
Versio 5. helmikuuta 2016 kello 18.57
ODE | |
---|---|
Käyttöliittymä | kirjasto |
Lisenssi | BSD-lisenssi, LGPL |
Kotisivu | http://bulletphysics.org |
ODE eli Open Dynamics Engine on reaaliaikainen fysiikkasimulaatio kirjasto, joka simuloi jäykän kappaleen dynamiikkaa. Se on vakaa, helppokäyttöinen ja alusta riippumaton käytetäänpä vaikka C tai C++ ohjelmointikieliä. ODE:lla voidaan simuloida mm. ajoneuvoja, esineitä eri virtuaalitodellisuus ympäristöissä, sekä virtuaalisia olentoja. Sitä käytetään tällä hetkellä monissa tietokonepeleissä ja simulointivälineissä.
Asennus
ODE löytyy useimpien jakeluiden paketinhallinnasta nimellä libode-dev. Lisätietoja ohjelmien asentamisesta löytyy artikkelista Ohjelmien asentaminen.