Ero sivun ”ODE” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
Ei muokkausyhteenvetoa |
Ei muokkausyhteenvetoa |
||
Rivi 5: | Rivi 5: | ||
| lisenssi=[[BSD-lisenssi]], [[LGPL]] | | lisenssi=[[BSD-lisenssi]], [[LGPL]] | ||
| käyttöliittymä=kirjasto | | käyttöliittymä=kirjasto | ||
| kotisivu=[http://bulletphysics.org | | kotisivu=[http://bulletphysics.org/ bulletphysics.org] | ||
}} | }} | ||
'''ODE''' eli '''Open Dynamics Engine''' on reaaliaikainen fysiikkasimulaatiokirjasto, joka simuloi jäykän kappaleen dynamiikkaa. Se on vakaa, helppokäyttöinen ja alustariippumaton käytetäänpä vaikka [[C]] tai [[C++]] ohjelmointikieliä. ODE:lla voidaan simuloida mm. ajoneuvoja, esineitä eri virtuaalitodellisuusympäristöissä, sekä virtuaalisia olentoja. Sitä käytetään tällä hetkellä monissa tietokonepeleissä ja simulointivälineissä. | '''ODE''' eli '''Open Dynamics Engine''' on reaaliaikainen fysiikkasimulaatiokirjasto, joka simuloi jäykän kappaleen dynamiikkaa. Se on vakaa, helppokäyttöinen ja alustariippumaton käytetäänpä vaikka [[C]] tai [[C++]] ohjelmointikieliä. ODE:lla voidaan simuloida mm. ajoneuvoja, esineitä eri virtuaalitodellisuusympäristöissä, sekä virtuaalisia olentoja. Sitä käytetään tällä hetkellä monissa tietokonepeleissä ja simulointivälineissä. |
Versio 6. helmikuuta 2016 kello 11.19
ODE | |
---|---|
Käyttöliittymä | kirjasto |
Lisenssi | BSD-lisenssi, LGPL |
Kotisivu | bulletphysics.org |
ODE eli Open Dynamics Engine on reaaliaikainen fysiikkasimulaatiokirjasto, joka simuloi jäykän kappaleen dynamiikkaa. Se on vakaa, helppokäyttöinen ja alustariippumaton käytetäänpä vaikka C tai C++ ohjelmointikieliä. ODE:lla voidaan simuloida mm. ajoneuvoja, esineitä eri virtuaalitodellisuusympäristöissä, sekä virtuaalisia olentoja. Sitä käytetään tällä hetkellä monissa tietokonepeleissä ja simulointivälineissä.
Asennus
ODE löytyy useimpien jakeluiden paketinhallinnasta nimellä libode-dev. Lisätietoja ohjelmien asentamisesta löytyy artikkelista Ohjelmien asentaminen.