Ero sivun ”ODE” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
Ei muokkausyhteenvetoa |
pEi muokkausyhteenvetoa |
||
Rivi 20: | Rivi 20: | ||
[[Luokka: Kirjastot]] | [[Luokka: Kirjastot]] | ||
[[Luokka: Fysiikkamoottorit]] |
Versio 12. huhtikuuta 2016 kello 19.07
ODE | |
---|---|
Käyttöliittymä | kirjasto |
Lisenssi | BSD-lisenssi, LGPL |
Kotisivu | bulletphysics.org |
ODE eli Open Dynamics Engine on reaaliaikainen fysiikkasimulaatiokirjasto, joka simuloi jäykän kappaleen dynamiikkaa. Se on vakaa, helppokäyttöinen ja alustariippumaton käytetäänpä vaikka C tai C++ ohjelmointikieliä. ODE:lla voidaan simuloida mm. ajoneuvoja, esineitä eri virtuaalitodellisuusympäristöissä, sekä virtuaalisia olentoja. Sitä käytetään tällä hetkellä monissa tietokonepeleissä ja simulointivälineissä.
Asennus
ODE löytyy useimpien jakeluiden paketinhallinnasta nimellä libode-dev. Lisätietoja ohjelmien asentamisesta löytyy artikkelista Ohjelmien asentaminen.