Ero sivun ”Assimp” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
(Assimp) |
p (fix) |
||
Rivi 8: | Rivi 8: | ||
}} | }} | ||
'''Assimp''' eli ''Open Asset Import Library'' on useaa alustaa tukeva 3D-tuonti | '''Assimp''' eli ''Open Asset Import Library'' on useaa alustaa tukeva 3D-tuonti mallinnuskirjasto (import model library), jonka tavoitteena on luoda yhteinen ohjelmointirajapinta (eli API) eri 3D-mallinnus tiedostomuodoille. Kirjasto on ohjelmoitu [[C++]] kielellä ja se tarjoaa rajapinnat [[C]]:lle, sekä [[C++]]-kielille. Assimp tukee tällä hetkellä 41 eri tiedostomuotoa mm. [[COLLADA]] (.dae), 3DS, DirectX X, [[Wavefront OBJ]] ja [[Blender]] (.blend). | ||
Kirjasto tukee seuraavia ohjelmointikieliä: [[C]], [[C++]], [[Python]], [[D]], [[BlitzMax]], [[Java]] (tulossa...) ja .NET (tulossa...) | Kirjasto tukee seuraavia ohjelmointikieliä: [[C]], [[C++]], [[Python]], [[D]], [[BlitzMax]], [[Java]] (tulossa...) ja .NET (tulossa...) |
Versio 4. elokuuta 2016 kello 13.59
Assimp | |
---|---|
Käyttöliittymä | kirjasto |
Lisenssi | BSD-lisenssi |
Kotisivu | www.assimp.org |
Assimp eli Open Asset Import Library on useaa alustaa tukeva 3D-tuonti mallinnuskirjasto (import model library), jonka tavoitteena on luoda yhteinen ohjelmointirajapinta (eli API) eri 3D-mallinnus tiedostomuodoille. Kirjasto on ohjelmoitu C++ kielellä ja se tarjoaa rajapinnat C:lle, sekä C++-kielille. Assimp tukee tällä hetkellä 41 eri tiedostomuotoa mm. COLLADA (.dae), 3DS, DirectX X, Wavefront OBJ ja Blender (.blend).
Kirjasto tukee seuraavia ohjelmointikieliä: C, C++, Python, D, BlitzMax, Java (tulossa...) ja .NET (tulossa...)