Ero sivun ”ODE” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
Ei muokkausyhteenvetoa
Ei muokkausyhteenvetoa
Rivi 5: Rivi 5:
| lisenssi=[[BSD-lisenssi]], [[LGPL]]
| lisenssi=[[BSD-lisenssi]], [[LGPL]]
| käyttöliittymä=kirjasto
| käyttöliittymä=kirjasto
| kotisivu=[http://bulletphysics.org/ http://bulletphysics.org]
| kotisivu=[http://bulletphysics.org/ bulletphysics.org]
}}
}}
'''ODE''' eli '''Open Dynamics Engine''' on reaaliaikainen fysiikkasimulaatiokirjasto, joka simuloi jäykän kappaleen dynamiikkaa. Se on vakaa, helppokäyttöinen ja alustariippumaton käytetäänpä vaikka [[C]] tai [[C++]] ohjelmointikieliä. ODE:lla voidaan simuloida mm. ajoneuvoja, esineitä eri virtuaalitodellisuusympäristöissä, sekä virtuaalisia olentoja. Sitä käytetään tällä hetkellä monissa tietokonepeleissä ja simulointivälineissä.
'''ODE''' eli '''Open Dynamics Engine''' on reaaliaikainen fysiikkasimulaatiokirjasto, joka simuloi jäykän kappaleen dynamiikkaa. Se on vakaa, helppokäyttöinen ja alustariippumaton käytetäänpä vaikka [[C]] tai [[C++]] ohjelmointikieliä. ODE:lla voidaan simuloida mm. ajoneuvoja, esineitä eri virtuaalitodellisuusympäristöissä, sekä virtuaalisia olentoja. Sitä käytetään tällä hetkellä monissa tietokonepeleissä ja simulointivälineissä.

Versio 6. helmikuuta 2016 kello 11.19

ODE

Käyttöliittymä kirjasto
Lisenssi BSD-lisenssi, LGPL
Kotisivu bulletphysics.org

ODE eli Open Dynamics Engine on reaaliaikainen fysiikkasimulaatiokirjasto, joka simuloi jäykän kappaleen dynamiikkaa. Se on vakaa, helppokäyttöinen ja alustariippumaton käytetäänpä vaikka C tai C++ ohjelmointikieliä. ODE:lla voidaan simuloida mm. ajoneuvoja, esineitä eri virtuaalitodellisuusympäristöissä, sekä virtuaalisia olentoja. Sitä käytetään tällä hetkellä monissa tietokonepeleissä ja simulointivälineissä.

Asennus

ODE löytyy useimpien jakeluiden paketinhallinnasta nimellä libode-dev. Lisätietoja ohjelmien asentamisesta löytyy artikkelista Ohjelmien asentaminen.

Katso myös

Aiheesta muualla