Ero sivun ”Quake” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
pEi muokkausyhteenvetoa |
p (viilausta) |
||
Rivi 5: | Rivi 5: | ||
| käyttöliittymä=[[OpenGL]] | | käyttöliittymä=[[OpenGL]] | ||
| lisenssi=[[GPL]] | | lisenssi=[[GPL]] | ||
| kotisivu=[ | | kotisivu=[https://www.idsoftware.com/en-gb www.idsoftware.com/en-gb] | ||
| lahdekoodi=[https://github.com/id-Software/Quake github.com/id-Software/Quake] | | lahdekoodi=<li>[https://github.com/id-Software/Quake github.com/id-Software/Quake] <li> [ftp://ftp.idsoftware.com/idstuff/source/q1source.zip ftp.idsoftware.com/idstuff/source/q1source.zip] | ||
}} | }} | ||
'''Quake''' on klassinen ensimmäistä persoonasta kuvattu räiskintäpeli, jonka kehitti [[id Software]] vuonna 1996. Quake oli [[Descent]]in ohella ensimmäisiä räiskintäpelejä, jonka maailma koostui kolmiulotteisista objekteista, toisin kuin sen edeltäjät, jotka käyttivät 2D-spriteja hahmojen ja objektien luomiseen. [[wikipedia:fi:Quake-pelimoottori|Quake-pelimoottori]] julkaistiin avoimena lähdekoodina joulukuussa 1999. | '''Quake''' on klassinen ensimmäistä persoonasta kuvattu räiskintäpeli, jonka kehitti [[id Software]] vuonna 1996. Quake oli [[Descent]]in ohella ensimmäisiä räiskintäpelejä, jonka maailma koostui kolmiulotteisista objekteista, toisin kuin sen edeltäjät, jotka käyttivät 2D-spriteja hahmojen ja objektien luomiseen. [[wikipedia:fi:Quake-pelimoottori|Quake-pelimoottori]] julkaistiin avoimena lähdekoodina joulukuussa 1999. | ||
Rivi 15: | Rivi 15: | ||
Quaken asentamiseen voi myös käyttää [http://liflg.org/ loki installeria]. | Quaken asentamiseen voi myös käyttää [http://liflg.org/ loki installeria]. | ||
==Katso myös== | ==Katso myös== |
Versio 21. marraskuuta 2020 kello 01.12
Quake | |
---|---|
Pelinäkymä | |
Käyttöliittymä | OpenGL |
Lisenssi | GPL |
Kotisivu | www.idsoftware.com/en-gb |
Quake on klassinen ensimmäistä persoonasta kuvattu räiskintäpeli, jonka kehitti id Software vuonna 1996. Quake oli Descentin ohella ensimmäisiä räiskintäpelejä, jonka maailma koostui kolmiulotteisista objekteista, toisin kuin sen edeltäjät, jotka käyttivät 2D-spriteja hahmojen ja objektien luomiseen. Quake-pelimoottori julkaistiin avoimena lähdekoodina joulukuussa 1999.
Asennus
Quake löytyy useimpien jakeluiden paketinhallinnasta nimellä quake. Lisätietoja ohjelmien asentamisesta löytyy artikkelista Ohjelmien asentaminen. Peli vaatii alkuperäiset data tiedostot CD:ltä tai muulta asennusmedialta.
Quaken asentamiseen voi myös käyttää loki installeria.