Ero sivun ”DXVK” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
pEi muokkausyhteenvetoa |
p tekstin viilausta. |
||
| Rivi 1: | Rivi 1: | ||
'''DXVK''' on [[Vulkan]]- | '''DXVK''' on tehokas käännöskerros, joka muuntaa Direct3D 9, 10 ja 11 -kutsut [[Vulkan]] API:ksi. Tämä ratkaisu on kriittinen, sillä se korvasi vanhemman ja tehottoman D3D-to-OpenGL-käännösmenetelmän. Koska Vulkan API on matalan tason rajapinta, se mahdollistaa paljon suoraviivaisemman ja korkeamman suorituskyvyn käännösprosessin vanhemmille [[DirectX]]-versioille. DXVK:n menestys erittäin tehokkaan GPU-käytön saavuttamisessa korreloi suoraan sen kanssa, että suurin osa DirectX 11:tä tai sitä vanhempaa käyttävistä peleistä saavuttaa lähes Windowsin suorituskykyä vastaavan tason Linuxissa. | ||
[[Luokka: Käsitteet]] | [[Luokka: Käsitteet]] | ||
Nykyinen versio 22. marraskuuta 2025 kello 01.01
DXVK on tehokas käännöskerros, joka muuntaa Direct3D 9, 10 ja 11 -kutsut Vulkan API:ksi. Tämä ratkaisu on kriittinen, sillä se korvasi vanhemman ja tehottoman D3D-to-OpenGL-käännösmenetelmän. Koska Vulkan API on matalan tason rajapinta, se mahdollistaa paljon suoraviivaisemman ja korkeamman suorituskyvyn käännösprosessin vanhemmille DirectX-versioille. DXVK:n menestys erittäin tehokkaan GPU-käytön saavuttamisessa korreloi suoraan sen kanssa, että suurin osa DirectX 11:tä tai sitä vanhempaa käyttävistä peleistä saavuttaa lähes Windowsin suorituskykyä vastaavan tason Linuxissa.