Ero sivun ”DXVK” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
pEi muokkausyhteenvetoa
p tekstin viilausta.
 
Rivi 1: Rivi 1:
'''DXVK''' on [[Vulkan]]-perustainen D3D11, D3D10, ja D3D9 implementaatio Linux [[Wine]]-ympäristöön.
'''DXVK''' on tehokas käännöskerros, joka muuntaa Direct3D 9, 10 ja 11 -kutsut [[Vulkan]] API:ksi. Tämä ratkaisu on kriittinen, sillä se korvasi vanhemman ja tehottoman D3D-to-OpenGL-käännösmenetelmän. Koska Vulkan API on matalan tason rajapinta, se mahdollistaa paljon suoraviivaisemman ja korkeamman suorituskyvyn käännösprosessin vanhemmille [[DirectX]]-versioille. DXVK:n menestys erittäin tehokkaan GPU-käytön saavuttamisessa korreloi suoraan sen kanssa, että suurin osa DirectX 11:tä tai sitä vanhempaa käyttävistä peleistä saavuttaa lähes Windowsin suorituskykyä vastaavan tason Linuxissa.


[[Luokka: Käsitteet]]
[[Luokka: Käsitteet]]

Nykyinen versio 22. marraskuuta 2025 kello 01.01

DXVK on tehokas käännöskerros, joka muuntaa Direct3D 9, 10 ja 11 -kutsut Vulkan API:ksi. Tämä ratkaisu on kriittinen, sillä se korvasi vanhemman ja tehottoman D3D-to-OpenGL-käännösmenetelmän. Koska Vulkan API on matalan tason rajapinta, se mahdollistaa paljon suoraviivaisemman ja korkeamman suorituskyvyn käännösprosessin vanhemmille DirectX-versioille. DXVK:n menestys erittäin tehokkaan GPU-käytön saavuttamisessa korreloi suoraan sen kanssa, että suurin osa DirectX 11:tä tai sitä vanhempaa käyttävistä peleistä saavuttaa lähes Windowsin suorituskykyä vastaavan tason Linuxissa.