Ero sivun ”GLM” versioiden välillä

Siirry navigaatioon Siirry hakuun
185 merkkiä lisätty ,  18. helmikuuta 2022
p
<syntaxhighlight>
pEi muokkausyhteenvetoa
p (<syntaxhighlight>)
 
(9 välissä olevaa versiota 3 käyttäjän tekeminä ei näytetä)
Rivi 1: Rivi 1:
{{Perustietoa|en:GLM}}
{{Perustietoa|en:GLM}}
{{Ohjelma
{{Kirjasto
| nimi=GLM
| nimi           = GLM
| kuva=
| kuva           =  
| kuvateksti=  
| kuvateksti     =  
| käyttöliittymä=[[kirjasto]]
| tekijä        =
| lisenssi=
| kehittäjä      =
| kotisivu=[http://glm.g-truc.net/0.9.7/index.html http://glm.g-truc.net/0.9.7/index.html]  
| ensijulkaisu  =
| vakaaversio    =
| vakaapvm      =
| kehitysversio  =
| kehityspvm    =
| ohjelmoitu    = [[C++]]
| kirjasto      = Matematiikkakirjasto
| lisenssi       = [[MIT]]
| kotisivu       = [https://github.com/g-truc/glm github.com/g-truc/glm]  
| lähdekoodi    =
}}
}}
'''GLM''' (OpenGL Mathematics) on vain otsikot sisältävä (header only) [[C++]]-matematiikkakirjasto. Se on tarkoitettu helpottamaan OpenGL Shading Language ([[GLSL]]-ohjelmointia.


'''GLM''' (OpenGL Mathematics) on vain otsikot sisältävä (header only) [[C++]] matematiikka kirjasto. Se on tarkoitettu helpottamaan OpenGL Shading Language (GLSL)-ohjelmointia.
Käyttöesimerkki:
 
<syntaxhighlight lang="C++">
Käyttö esimerkki:
<source lang="C++">
#include <glm/vec3.hpp> // glm::vec3
#include <glm/vec3.hpp> // glm::vec3
#include <glm/vec4.hpp> // glm::vec4
#include <glm/vec4.hpp> // glm::vec4
Rivi 27: Rivi 35:
     return Projection * View * Model;
     return Projection * View * Model;
     }  
     }  
</syntaxhighlight>


</source>
==Asennus==
 
{{Asenna|GLM|libglm-dev}}
 
==Katso myös==
* [[OpenGL]]
* [[GLFW]]
* [[GLU]]
* [[GLSL]]
* [[GLEW]]
* [[SDL]]


{{OpenGL}}
[[Luokka: OpenGL]]
[[Luokka: OpenGL]]
[[Luokka: Kirjastot]]
10 148

muokkausta

Navigointivalikko