Ero sivun ”GLM” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
p
<syntaxhighlight>
pEi muokkausyhteenvetoa |
p (<syntaxhighlight>) |
||
(9 välissä olevaa versiota 3 käyttäjän tekeminä ei näytetä) | |||
Rivi 1: | Rivi 1: | ||
{{Perustietoa|en:GLM}} | {{Perustietoa|en:GLM}} | ||
{{ | {{Kirjasto | ||
| nimi=GLM | | nimi = GLM | ||
| kuva= | | kuva = | ||
| kuvateksti= | | kuvateksti = | ||
| | | tekijä = | ||
| lisenssi= | | kehittäjä = | ||
| kotisivu=[ | | ensijulkaisu = | ||
| vakaaversio = | |||
| vakaapvm = | |||
| kehitysversio = | |||
| kehityspvm = | |||
| ohjelmoitu = [[C++]] | |||
| kirjasto = Matematiikkakirjasto | |||
| lisenssi = [[MIT]] | |||
| kotisivu = [https://github.com/g-truc/glm github.com/g-truc/glm] | |||
| lähdekoodi = | |||
}} | }} | ||
'''GLM''' (OpenGL Mathematics) on vain otsikot sisältävä (header only) [[C++]]-matematiikkakirjasto. Se on tarkoitettu helpottamaan OpenGL Shading Language ([[GLSL]]-ohjelmointia. | |||
Käyttöesimerkki: | |||
<syntaxhighlight lang="C++"> | |||
< | |||
#include <glm/vec3.hpp> // glm::vec3 | #include <glm/vec3.hpp> // glm::vec3 | ||
#include <glm/vec4.hpp> // glm::vec4 | #include <glm/vec4.hpp> // glm::vec4 | ||
Rivi 27: | Rivi 35: | ||
return Projection * View * Model; | return Projection * View * Model; | ||
} | } | ||
</syntaxhighlight> | |||
==Asennus== | |||
{{Asenna|GLM|libglm-dev}} | |||
== | |||
{{OpenGL}} | |||
[[Luokka: OpenGL]] | [[Luokka: OpenGL]] | ||