OpenMoHAA
OpenMoHAA | |
---|---|
Käyttöliittymä | SDL |
Lisenssi | GPL |
Kotisivu | http://openmohaa.sf.net |
Niille jotka vielä nykyäänkin nauttivat vuonna 2002 julkaistusta Medal of Honor: Allied Assaultista on tulevaisuudessa mahdollisuus pelata peliä bugittomampana ja paranneltuna. IneQuation Studios niminen kehittäjätiimi aikoo nimittäin tehdä Allied Assaultista ilmaisen avoimen lähdekoodin version, OpenMoHAA:n.
Peli tulee pyörimään esikuvansa tavoin Quake3 -pelimoottorilla, mutta parannetulla visuaalisella ilmeellä. Tarkoituksena ei kuitenkaan ole kopioida alkuperäistä peliä suoraan vaan kasata se alusta asti itse. Projektin pääpyrkimys on parantaa pelikokemusta ja helpottaa modaajien työtä. Kyseessä ei ole ilmainen peli vaan OpenMoHAA:n pelaaminen vaatii alkuperäisen MOHAA:n cd-avaimen.
Pelin käännös on vielä kehitysvaiheessa.
Asennus
Kehitysversion asentaminen
Kehitysversion lähdekoodit voi hakea ohjelmiston Svn-versionhallinnasta komennolla
svn co https://openmohaa.svn.sourceforge.net/svnroot/openmohaa openmohaa
Tämän jälkeen ohjelma täytyy kääntää komentorivillä komennoilla:
cd openmohaa ./cross-make-mingw.sh make
Pelin tiedostot
Kopioi Medal of Honor: Allied Assaultin Windows asennuksesta Pak0.pk3, Pak1.pk3, Pak2.pk3, Pak3.pk3, Pak4.pk3, Pak5.pk3 ja pak6.pk3 tiedostot /home/$USERNAME/.openmohaa/main kansioon. Tarvitset vielä Quake 3 Arena pak0.pk3 tiedoston, jonka saat Q3demo tai OpenArena pelistä. Nimeä pak0.pk3 qPak0.pk3 nimiseksi (ettei ole samanimistä) ja kopioi /home/$USERNAME/.openmohaa/main kansioon.
Pelin käynnistys
Pelin käynnistys tapahtuu komentorivillä paramentreillä:
cd openmohaa/build cd release-linux-i386 ./openmohaa.i386 +set sv_pure 0 +set vm_cgame 0 +set vm_game 0 +set vm_ui 0 +developer 1
Paras tapa kun peliä alkaa testata on tehdä oma palvelin (dedicated server) alkuperäisillä MOHAA binääreillä. Liity sitten peliin openmohaa asiakkaana (join). Verkko-koodi on otettu MOHAA yhteensopivuuden varmistamiseksi, mutta se toimii vain asiakkaalle asti. Openmohaa palvelimen koodi on vielä kesken, mutta vaikka se toimisi niin alkuperäisen MOHAA pelin palvelin on parempi vaihtoehto, kunnes lopullinen koodi on tehty.