Speed Dreams

Linux.fista
Versio hetkellä 8. joulukuuta 2020 kello 09.04 – tehnyt Foliohattu (keskustelu | muokkaukset) (lähdekoodi)
(ero) ← Vanhempi versio | Nykyinen versio (ero) | Uudempi versio → (ero)
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
Speed Dreams

Speed Dreams
Käyttöliittymä OpenGL SDL, GLUT
Lisenssi GPLv2
Kotisivu www.speed-dreams.org
Lähdekoodi github.com/argos-research/speed-dreams

Speed Dreams on vapaa ralliautosimulaattori, joka on kehitetty TORCS-ralliautopelistä. Pelin tarkoituksena on tarjota TORCSia nautittavampaa toimintaa pelaajalle toteuttamalla peliin uusia ominaisuuksia, autoja, ratoja ja tekoälyvastustajia. Lisäksi kehittäjät pyrkivät jatkuvasti parantamaan pelin visuaalista ja fysiikaalista ilmettä.

Linuxin lisäksi Speed Dreams on saatavilla monille muille käyttöjärjestelmille, kuten Windowsille ja Mac OS X:lle.

Asennus[muokkaa]

Speed Dreams löytyy Ubuntulle Playdebin epävirallisesta pakettilähteestä nimellä speed-dreams. Lisätietoja ohjelmien asentamisesta löytyy artikkelista Ohjelmien asentaminen.

Kolmannen osapuolen pakettivarastoissa on riskinsä! Asennettavat paketit ja niiden skriptit voivat tehdä järjestelmässä mitä tahansa.

Asennus lähdekoodeista[muokkaa]

Kopioi asennuspaketti pelin kotisivuilta. Siirry komentorivillä tallennushakemistoon ja pura paketti komennolla

tar xfvj speed-dreams-xxx.tar.bz2

Tämän jälkeen lähdekoodipaketti täytyy kääntää. Kääntäminen ja asentaminen tapahtuu seuraavasti:

cd speed-dreams-xxx
./configure 
make
make install         
make datainstall     

Kaksi viimeistä komentoa on suoritettava pääkäyttäjän oikeuksin, jos peliä ei asenneta käyttäjän kotihakemistoon (./configure-komento korvattava komennolla ./configure --prefix=/home/kayttaja/pelit/speeddreams). Asennuksen jälkeen peli käynnistetään komennolla

speed-dreams

tai jos peli asennettiin kotihakemistoon, niin komennolla

/home/kayttaja/pelit/speeddreams/bin/speed-dreams

Lisätietoja asentamisesta löytyy paketista löytyvästä INSTALL-tekstitiedostosta.

Katso myös[muokkaa]