ODE
ODE | |
---|---|
Vakaa versio | 3.05. / 24. syyskuuta 2020 |
Ohjelmoitu | C++ |
Kirjasto | fysiikkasimulaatiokirjasto |
Lisenssi | zlib-lisenssi |
Kotisivu | bulletphysics.org |
Lähdekoodi | sourceforge.net/projects/opende/files/ODE/ |
ODE eli Open Dynamics Engine on reaaliaikainen fysiikkasimulaatiokirjasto, joka simuloi jäykän kappaleen dynamiikkaa. Se on vakaa, helppokäyttöinen ja alustariippumaton käytetäänpä vaikka C tai C++ ohjelmointikieliä. ODE:lla voidaan simuloida mm. ajoneuvoja, esineitä eri virtuaalitodellisuusympäristöissä, sekä virtuaalisia olentoja. Sitä käytetään tällä hetkellä monissa tietokonepeleissä ja simulointivälineissä.
Asennus[muokkaa]
ODE löytyy useimpien jakeluiden paketinhallinnasta nimellä libode-dev. Lisätietoja ohjelmien asentamisesta löytyy artikkelista Ohjelmien asentaminen.