Ero sivun ”Enigma” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
(Enigma peli)
 
p (kh)
Rivi 3: Rivi 3:
Enigmassa pelaaja liikuttaa hiirellä kuulaa pyrkien ratkaisemaan moninaisia tehtäviä ja selvittämään tasoja, joita Enigmassa on jopa noin tuhat kappaletta. (Enigman omien tasojen lisäksi pelissä on mm. Sokobanista tuttuja sekä Oxydin ja sen edeltäjän Espritin vanhoja tasoja.) Useimmat tasot ovat loogisia ongelmia, joissa kuulan tulee avata kohteita tai siirtää objekteja tiettyihin paikkoihin tietyssä järjestyksessä, mutta mukana on myös monia hiirenkäsittelytaitoon ja -nopeuteen perustuvia tehtäviä.
Enigmassa pelaaja liikuttaa hiirellä kuulaa pyrkien ratkaisemaan moninaisia tehtäviä ja selvittämään tasoja, joita Enigmassa on jopa noin tuhat kappaletta. (Enigman omien tasojen lisäksi pelissä on mm. Sokobanista tuttuja sekä Oxydin ja sen edeltäjän Espritin vanhoja tasoja.) Useimmat tasot ovat loogisia ongelmia, joissa kuulan tulee avata kohteita tai siirtää objekteja tiettyihin paikkoihin tietyssä järjestyksessä, mutta mukana on myös monia hiirenkäsittelytaitoon ja -nopeuteen perustuvia tehtäviä.


Enigman tasot on kirjoitettu Lua-ohjelmointikielellä: tasoja on suhteellisen helppo myös kirjoittaa itse.
Enigman tasot on kirjoitettu [[Lua]]-ohjelmointikielellä: tasoja on suhteellisen helppo myös kirjoittaa itse.


==Aiheesta muualla==
==Aiheesta muualla==

Versio 13. tammikuuta 2009 kello 03.35

Enigma pohjautuu suosittuun kaupalliseen Oxydiin. Enigman koodin tultua julkiseksi peli on osa GNU-projektia ja se on käännetty useille käyttöjärjestelmille Linux, Windows ja Mac OS X.

Enigmassa pelaaja liikuttaa hiirellä kuulaa pyrkien ratkaisemaan moninaisia tehtäviä ja selvittämään tasoja, joita Enigmassa on jopa noin tuhat kappaletta. (Enigman omien tasojen lisäksi pelissä on mm. Sokobanista tuttuja sekä Oxydin ja sen edeltäjän Espritin vanhoja tasoja.) Useimmat tasot ovat loogisia ongelmia, joissa kuulan tulee avata kohteita tai siirtää objekteja tiettyihin paikkoihin tietyssä järjestyksessä, mutta mukana on myös monia hiirenkäsittelytaitoon ja -nopeuteen perustuvia tehtäviä.

Enigman tasot on kirjoitettu Lua-ohjelmointikielellä: tasoja on suhteellisen helppo myös kirjoittaa itse.

Aiheesta muualla