Ero sivun ”Wine Staging” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
pEi muokkausyhteenvetoa
Rivi 10: Rivi 10:
'''Wine Staging''' on testausalue [https://www.winehq.org www.winehq.org] sivustolle. Se sisältää korjauksia ja uusia ominaisuuksia, joita ei ole vielä sisällytetty [[Wine]]n pääkehityshaaraan. Wine Staginginin ajatuksena on tarjota kokeellisia ominaisuuksia nopeammin loppukäyttäjille. Se antaa kehittäjille mahdollisuuden keskustella uusista ominaisuuksista ja parantaa korjauksia ennen kuin ne on integroitu pääkehityshaaraan. Esimerkiksi [[PlayOnLinux]]-ohjelmisto on ottanut erääksi virtuaaliasema vaihtoehdoksi nopeasti päivittyvät Wine Stagining eri vaihtoehdot. Yleensä viimeisimpien Windows-pelien pelaaminen edellyttää Wine Staging-käyttöä, kera [[Esync]]in käyttöönoton, joka poistaa overheadin objektien synkronisoinnista sekä [[DXVK]]:n käyttöönoton, joka on [[Vulkan]]-pohjainen yhteensopivuuskerros [https://en.wikipedia.org/wiki/Direct3D#Direct3D_11.0 Direct3D 11]:lle.
'''Wine Staging''' on testausalue [https://www.winehq.org www.winehq.org] sivustolle. Se sisältää korjauksia ja uusia ominaisuuksia, joita ei ole vielä sisällytetty [[Wine]]n pääkehityshaaraan. Wine Staginginin ajatuksena on tarjota kokeellisia ominaisuuksia nopeammin loppukäyttäjille. Se antaa kehittäjille mahdollisuuden keskustella uusista ominaisuuksista ja parantaa korjauksia ennen kuin ne on integroitu pääkehityshaaraan. Esimerkiksi [[PlayOnLinux]]-ohjelmisto on ottanut erääksi virtuaaliasema vaihtoehdoksi nopeasti päivittyvät Wine Stagining eri vaihtoehdot. Yleensä viimeisimpien Windows-pelien pelaaminen edellyttää Wine Staging-käyttöä, kera [[Esync]]in käyttöönoton, joka poistaa overheadin objektien synkronisoinnista sekä [[DXVK]]:n käyttöönoton, joka on [[Vulkan]]-pohjainen yhteensopivuuskerros [https://en.wikipedia.org/wiki/Direct3D#Direct3D_11.0 Direct3D 11]:lle.


==Lue lisää==
==Aiheesta muualla==
* https://github.com/lutris/docs/blob/master/HowToEsync.md
* https://github.com/lutris/docs/blob/master/HowToEsync.md
* https://github.com/lutris/docs/blob/master/HowToDXVK.md
* https://github.com/lutris/docs/blob/master/HowToDXVK.md

Versio 5. kesäkuuta 2020 kello 19.47

Wine Staging

Käyttöliittymä Wine
Lisenssi LGPLv2
Kotisivu www.wine-staging.com

Wine Staging on testausalue www.winehq.org sivustolle. Se sisältää korjauksia ja uusia ominaisuuksia, joita ei ole vielä sisällytetty Winen pääkehityshaaraan. Wine Staginginin ajatuksena on tarjota kokeellisia ominaisuuksia nopeammin loppukäyttäjille. Se antaa kehittäjille mahdollisuuden keskustella uusista ominaisuuksista ja parantaa korjauksia ennen kuin ne on integroitu pääkehityshaaraan. Esimerkiksi PlayOnLinux-ohjelmisto on ottanut erääksi virtuaaliasema vaihtoehdoksi nopeasti päivittyvät Wine Stagining eri vaihtoehdot. Yleensä viimeisimpien Windows-pelien pelaaminen edellyttää Wine Staging-käyttöä, kera Esyncin käyttöönoton, joka poistaa overheadin objektien synkronisoinnista sekä DXVK:n käyttöönoton, joka on Vulkan-pohjainen yhteensopivuuskerros Direct3D 11:lle.

Aiheesta muualla