Ero sivun ”OpenXcom” versioiden välillä
Ei muokkausyhteenvetoa |
p (c++ ei ole käyttöliittymä) |
||
Rivi 4: | Rivi 4: | ||
| kuvateksti= | | kuvateksti= | ||
| lisenssi=[[GPL]] | | lisenssi=[[GPL]] | ||
| käyttöliittymä= | | käyttöliittymä=[[SDL]] | ||
| kotisivu=[http://openxcom.ninex.info/ http://openxcom.ninex.info/] | | kotisivu=[http://openxcom.ninex.info/ http://openxcom.ninex.info/] | ||
}} | }} |
Versio 28. maaliskuuta 2011 kello 20.23
openXcom | |
---|---|
Käyttöliittymä | SDL |
Lisenssi | GPL |
Kotisivu | http://openxcom.ninex.info/ |
OpenXcom on avoimen lähdekoodin käännös eli porttaus Microprosen tekemästä pelistä nimeltä X-COM. Se on vuoropohjainen taktinen peli, jonka tarkoituksena on puolustaa maapalloa alieneja vastaan. Se toimii Linuxissa, MacOsX:ssä ja Windowsissa ja se on vielä keskeneräinen. Peli tarvitsee alkuperäisen UFO: Enemy Unknown tai X-Com: UFO Defensen CD:eiden tiedostot toimiakseen. Peli on saatavissa Linuxiin, Mac os X:ään ja Windowsiin.
Asennus
OpenXcom pelin uusimman version voi ladata sen kotisivulta.
Alkuperäisten tiedostojen asennus
Kopioi kaikki tiedostot UFO: Enemy Unknown tai X-Com: UFO Defense levyiltä DATA alihakemistoon.
Kehitysversion asentaminen
Asenna jakelusi paketinhallinnasta libsdl1.2-dev, libsdl-mixer1.2-dev ja libsdl-gfx1.2-dev kehitystiedostot kääntämistä varten. Tarvitset myös yaml-cpp kehitystiedostot Googlelta, jotka käännetään komennolla esimerkiksi Ubuntussa:
cmake CMakeLists.txt make sudo make install
Kehitysversion lähdekoodit voi hakea ohjelmiston Git-versionhallinnasta komennolla:
git clone https://github.com/SupSuper/OpenXcom.git
Saatu lähdekoodipaketti täytyy tämän jälkeen kääntää seuraavasti.
make make install