Ero sivun ”Malline:Pelinteko” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
p (Corona) |
(Pelikehitys mallineen muunnos ehdostus) |
||
Rivi 1: | Rivi 1: | ||
{| class="toccolours" style="margin:auto" | {| class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="margin:auto" width = 60% | ||
|- | |- | ||
| style="background: # | | style="background:#42f5e9; color: #ffffff; text-align:center;" colspan = 2 |{{vkm|white|#50aa7d|nimi=Pelinteko}} [[Tiedosto:GameProgramming.png|15px]] '''Peliohjelmointiin liittyvät artikkelit''' | ||
|- | |- align = left | ||
| style=" | ! style="font-size:90%; background:#5fede4; color:#ffffff;" | '''Yleiset''' | ||
|- | | style="font-size:90%; | [[Portaali: Peliohjelmointi Linuxilla|Peliohjelmointi Linuxilla]] | [[Musiikinteko Linuxilla|Musiikki]] | [[Kuvankäsittely]] | [[CAD-ohjelmat#Mallinnus|Mallinnus]] | [[Lokalisointi]] | ||
|- align = left | |||
! style="font-size:90%; background:#6aebe2; color:#ffffff;" | '''2D-pelimoottorit''' | |||
| style ="font-size:90%; | | style="font-size:90%; | [[Corona]] | [[Fife]] | [[Löve]] | ||
|- | |- align = left | ||
! style="font-size:90%; background:#75ebe2; color:#ffffff;" | '''2D-karttamuokkaimet''' | |||
| style="font-size:90%; | [[Tiled]] | |||
| style ="font-size:90%; | |- align = left | ||
|- | ! style="font-size:90%; background:#7bede4; color:#ffffff;" | '''Avoimen lähdekoodin 3D-pelimoottorit''' | ||
| style="font-size:90%; | [[Banshee 3D]] | [[Crystal Space]] | [[Irrlicht Engine]] | [[ioquake3]] | [[jMonkeyEngine]] | [[Lightfeather 3D]] | [[OGRE]] | [[Panda3D]] | [[Serious]] | [[Castle Game Engine]] | [[QFusion]] | [[Grit engine]] | [[Godot Engine]] | |||
|- align = left | |||
| style ="font-size:90%; | ! style="font-size:90%; background:#93ede6; color:#ffffff;" | '''Suljetun lähdekoodin 3D-pelimoottorit''' | ||
|- | | style="font-size:90%; | [[Axis Game Factory]] | [[CryEngine]] | [[Unity3D]] | [[Unreal Engine]] | ||
|- align = left | |||
| style="font-size:90%; background:#a9ebe5; color:#ffffff;text-align:center;" colspan = 2 | | |||
| style ="font-size:90%; | |||
|} | |} | ||
<noinclude>[[Luokka:Mallineet|{{PAGENAME}}]][[Luokka:Artikkelisarjamallineet|{{PAGENAME}}]]</noinclude><includeonly>[[Luokka:Pelikehitys]]</includeonly> | <noinclude>[[Luokka:Mallineet|{{PAGENAME}}]][[Luokka:Artikkelisarjamallineet|{{PAGENAME}}]]</noinclude><includeonly>[[Luokka:Pelikehitys]]</includeonly> |
Versio 3. elokuuta 2019 kello 22.35
Peliohjelmointiin liittyvät artikkelit | |
Yleiset | Peliohjelmointi Linuxilla | Musiikki | Kuvankäsittely | Mallinnus | Lokalisointi |
---|---|
2D-pelimoottorit | Corona | Fife | Löve |
2D-karttamuokkaimet | Tiled |
Avoimen lähdekoodin 3D-pelimoottorit | Banshee 3D | Crystal Space | Irrlicht Engine | ioquake3 | jMonkeyEngine | Lightfeather 3D | OGRE | Panda3D | Serious | Castle Game Engine | QFusion | Grit engine | Godot Engine |
Suljetun lähdekoodin 3D-pelimoottorit | Axis Game Factory | CryEngine | Unity3D | Unreal Engine |