Ero sivun ”OpenXcom” versioiden välillä
(siirtynyt git versiohallintaan) |
|||
Rivi 19: | Rivi 19: | ||
Asenna jakelusi paketinhallinnasta <tt>libsdl1.2-dev, libsdl-mixer1.2-dev</tt> ja <tt>libsdl-gfx1.2-dev</tt> kehitystiedostot kääntämistä varten. | Asenna jakelusi paketinhallinnasta <tt>libsdl1.2-dev, libsdl-mixer1.2-dev</tt> ja <tt>libsdl-gfx1.2-dev</tt> kehitystiedostot kääntämistä varten. | ||
Kehitysversion [[lähdekoodi]]t voi hakea ohjelmiston [[Git]]-[[versionhallinta|versionhallinnasta]] komennolla: | Kehitysversion [[lähdekoodi]]t voi hakea ohjelmiston [[Git]]-[[versionhallinta|versionhallinnasta]] komennolla: | ||
git clone https://github.com/SupSuper/OpenXcom.git | |||
Saatu lähdekoodipaketti täytyy tämän jälkeen [[kääntäminen|kääntää]] seuraavasti. | Saatu lähdekoodipaketti täytyy tämän jälkeen [[kääntäminen|kääntää]] seuraavasti. | ||
make | make |
Versio 27. maaliskuuta 2011 kello 23.00
openXcom | |
---|---|
Käyttöliittymä | SDL |
Lisenssi | GPL |
Kotisivu | http://openxcom.ninex.info/ |
OpenXcom on avoimen lähdekoodin käännös eli porttaus Microprosen tekemästä pelistä nimeltä X-COM. Se on vuoropohjainen taktinen peli, jonka tarkoituksena on puolustaa maapalloa alieneja vastaan. Se toimii Linuxissa, MacOsX:ssä ja Windowsissa ja se on vielä keskeneräinen. Peli tarvitsee alkuperäisen UFO: Enemy Unknown tai X-Com: UFO Defensen CD:eiden tiedostot toimiakseen. Peli on saatavissa Linuxiin, Mac os X:ään ja Windowsiin.
Asennus
OpenXcom pelin uusimman version voi ladata sen kotisivulta.
Alkuperäisten tiedostojen asennus
Kopioi kaikki tiedostot UFO: Enemy Unknown tai X-Com: UFO Defense levyiltä DATA alihakemistoon.
Kehitysversion asentaminen
Asenna jakelusi paketinhallinnasta libsdl1.2-dev, libsdl-mixer1.2-dev ja libsdl-gfx1.2-dev kehitystiedostot kääntämistä varten. Kehitysversion lähdekoodit voi hakea ohjelmiston Git-versionhallinnasta komennolla:
git clone https://github.com/SupSuper/OpenXcom.git
Saatu lähdekoodipaketti täytyy tämän jälkeen kääntää seuraavasti.
make make install