Ero sivun ”OpenXcom” versioiden välillä
p (→Ubuntu) |
p (→Ubuntu) |
||
Rivi 33: | Rivi 33: | ||
git clone https://github.com/SupSuper/OpenXcom.git | git clone https://github.com/SupSuper/OpenXcom.git | ||
Saatu lähdekoodipaketti täytyy tämän jälkeen [[kääntäminen|kääntää]] seuraavasti. | Saatu lähdekoodipaketti täytyy tämän jälkeen [[kääntäminen|kääntää]] seuraavasti. | ||
./autogen.sh | |||
./configure | |||
make | make | ||
make install | make install |
Versio 14. marraskuuta 2011 kello 16.17
openXcom | |
---|---|
Käyttöliittymä | SDL |
Lisenssi | GPL |
Kotisivu | http://openxcom.ninex.info/ |
OpenXcom on avoimen lähdekoodin käännös eli porttaus Microprosen tekemästä pelistä nimeltä X-COM. Se on vuoropohjainen taktinen peli, jonka tarkoituksena on puolustaa maapalloa alieneja vastaan. Se toimii Linuxissa, MacOsX:ssä ja Windowsissa ja se on vielä keskeneräinen. Peli tarvitsee alkuperäisen UFO: Enemy Unknown tai X-Com: UFO Defensen CD:eiden tiedostot toimiakseen. Peli on saatavissa Linuxiin, Mac os X:ään, Windowsiin ja Maemoon.
Asennus
OpenXcom pelin uusimman version voi ladata sen kotisivulta. Windows versio toimii myös Winen avulla Linuxissa.
Alkuperäisten tiedostojen asennus
Kopioi kaikki tiedostot UFO: Enemy Unknown tai X-Com: UFO Defense levyiltä DATA alihakemistoon.
Kehitysversion asentaminen
Ubuntu
Asenna jakelusi paketinhallinnasta kehitystiedostot kääntämistä varten.
- SDL (libsdl1.2)
- SDL_mixer (libsdl-mixer1.2)
- TiMidity++ (timidity)
- SDL_gfx (libsdl-gfx1.2), versio 2.0.22 tai uudempi
- yaml-cpp, versio 0.2.6 tai uudempi
Tarvitset myös yaml-cpp kehitystiedostot Googlelta, jotka käännetään komennolla:
cmake . && make sudo make install
Kehitysversion lähdekoodit voi hakea ohjelmiston Git-versionhallinnasta komennolla:
git clone https://github.com/SupSuper/OpenXcom.git
Saatu lähdekoodipaketti täytyy tämän jälkeen kääntää seuraavasti.
./autogen.sh ./configure make make install