Ero sivun ”Assimp” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
p malline |
p siirto mallineeseen |
||
| Rivi 6: | Rivi 6: | ||
| käyttöliittymä=kirjasto | | käyttöliittymä=kirjasto | ||
| kotisivu=[http://www.assimp.org/ www.assimp.org] | | kotisivu=[http://www.assimp.org/ www.assimp.org] | ||
| lahdekoodi=[https://github.com/assimp/assimp github.com/assimp/] | |||
}} | }} | ||
| Rivi 11: | Rivi 12: | ||
Kirjasto tukee seuraavia ohjelmointikieliä: [[C]], [[C++]], [[Python]], [[D]], [[BlitzMax]], [[Java]] (tulossa...) ja .NET (tulossa...) | Kirjasto tukee seuraavia ohjelmointikieliä: [[C]], [[C++]], [[Python]], [[D]], [[BlitzMax]], [[Java]] (tulossa...) ja .NET (tulossa...) | ||
{{OpenGL}} | {{OpenGL}} | ||
[[Luokka:Kirjastot]] | [[Luokka:Kirjastot]] | ||
Versio 15. elokuuta 2019 kello 04.02
| Assimp | |
|---|---|
| Käyttöliittymä | kirjasto |
| Lisenssi | BSD-lisenssi |
| Kotisivu | www.assimp.org |
Assimp eli Open Asset Import Library on useaa alustaa tukeva 3D-tuonti mallinnuskirjasto (import model library), jonka tavoitteena on luoda yhteinen ohjelmointirajapinta (eli API) eri 3D-mallinnus tiedostomuodoille. Kirjasto on ohjelmoitu C++ kielellä ja se tarjoaa rajapinnat C:lle, sekä C++-kielille. Assimp tukee tällä hetkellä 41 eri tiedostomuotoa mm. COLLADA (.dae), 3DS, DirectX X, Wavefront OBJ ja Blender (.blend).
Kirjasto tukee seuraavia ohjelmointikieliä: C, C++, Python, D, BlitzMax, Java (tulossa...) ja .NET (tulossa...)
| OpenGL-kirjastoja |
| OpenGL | FreeGLUT | GLFW | GLEW | GLM | GLU |
| OpenGL varjostinohjelmakielet |
| GLSL |
| Muita kirjastoja |
| Assimp | SDL | Vulkan |