Ero sivun ”OpenXcom” versioiden välillä
Ei muokkausyhteenvetoa |
p (luokka) |
||
Rivi 32: | Rivi 32: | ||
* [http://openxcom.ninex.info/docs/html/ OpenXcom Documentation] | * [http://openxcom.ninex.info/docs/html/ OpenXcom Documentation] | ||
[[Luokka:Peli-kehitysvaihe]] | |||
[[Luokka:Strategiapelit]] | [[Luokka:Strategiapelit]] | ||
[[Luokka:Portatut pelit]] | [[Luokka:Portatut pelit]] |
Versio 28. elokuuta 2010 kello 22.27
openXcom | |
---|---|
Käyttöliittymä | SDL |
Lisenssi | GPL |
Kotisivu | http://openxcom.ninex.info/ |
OpenXcom on avoimen lähdekoodin käännös eli porttaus Microprosen tekemästä pelistä nimeltä X-COM. Se on vuoropohjainen taktinen peli, jonka tarkoituksena on puolustaa maapalloa alieneja vastaan. Se toimii Linuxissa, MacOsX:ssä ja Windowsissa ja se on vielä keskeneräinen. Peli tarvitsee alkuperäisen UFO: Enemy Unknown tai X-Com: UFO Defensen CD:eiden tiedostot toimiakseen.
Asennus
OpenXcom pelin uusimman version voi ladata sen kotisivulta.
Alkuperäisten tiedostojen asennus
Kopioi kaikki tiedostot UFO: Enemy Unknown tai X-Com: UFO Defense levyiltä DATA alihakemistoon.
Kehitysversion asentaminen
Asenna jakelusi paketinhallinnasta libsdl1.2-dev, libsdl-mixer1.2-dev ja libsdl-gfx1.2-dev kehitystiedostot kääntämistä varten. Kehitysversion lähdekoodit voi hakea ohjelmiston Svn-versionhallinnasta komennolla:
svn co https://openxcom.svn.sourceforge.net/svnroot/openxcom openxcom
Saatu lähdekoodipaketti täytyy tämän jälkeen kääntää seuraavasti.
make make install