Ero sivun ”Malline:Pelinteko” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
p ( ja -) |
(suurempaa fiksausta) |
||
Rivi 1: | Rivi 1: | ||
{| class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="margin:auto" width = 100% | {| class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="margin:auto" width = 100% | ||
|- | |- | ||
| style="background:# | | style="background:#50aa7d; color: #000000; text-align:center;" colspan = 2 |{{vkm|white|white|nimi=Pelinteko}} [[Tiedosto:GameProgramming.png|15px]] '''[[Portaali: Peliohjelmointi Linuxilla|<span style="color:#FFFFFF;">Peliohjelmointiin</span>]]<span style="color:#FFFFFF;"> liittyvät artikkelit</span>''' | ||
|- align = left | |- align = left | ||
! style="font-size:90%; background:# | ! style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;" | '''Yleiset''' | ||
| style="font-size:90%; | [[Portaali: Peliohjelmointi Linuxilla|Peliohjelmointi Linuxilla]] | [[Musiikinteko Linuxilla|Musiikki ja äänet]] | [[Kuvankäsittely]] | [[CAD-ohjelmat#Mallinnus|Mallinnus]] | [[Lokalisointi]] | | style="font-size:90%; | [[Portaali: Peliohjelmointi Linuxilla|Peliohjelmointi Linuxilla]] | [[Musiikinteko Linuxilla|Musiikki ja äänet]] | [[Kuvankäsittely]] | [[CAD-ohjelmat#Mallinnus|Mallinnus]] | [[Lokalisointi]] | ||
|- align = left | |- align = left | ||
| style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;text-align:center;" colspan = 2 | '''2D''' | | style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;text-align:center;" colspan = 2 | '''2D''' | ||
|- align = left | |- align = left | ||
! style="font-size:90%; background:# | ! style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;" | '''pelimoottorit''' | ||
| style="font-size:90%; | [[Solar2D]] | [[Defold]] | [[Fife]] | [[LÖVE]] | | style="font-size:90%; | [[Solar2D]] | [[Defold]] | [[Fife]] | [[LÖVE]] | ||
|- align = left | |- align = left | ||
! style="font-size:90%; background:# | ! style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;" | '''-karttamuokkaimet''' | ||
| style="font-size:90%; | [[Tiled]] | | style="font-size:90%; | [[Tiled]] | ||
|- align = left | |- align = left | ||
| style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;text-align:center;" colspan = 2 | '''3D''' | | style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;text-align:center;" colspan = 2 | '''3D-pelimoottorit''' | ||
|- align = left | |- align = left | ||
! style="font-size:90%; background:# | ! style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;" | '''Avoimet''' | ||
| style="font-size:90%; | [[Banshee 3D]] | [[Castle Game Engine]] | [[DarkPlaces]] | [[Defold]] | [[Godot Engine]] | [[Grit engine]] | [[Irrlicht Engine]] | [[id Tech]] ([[Quake engine|Quake]]) | [[ioquake3]] | [[jMonkeyEngine]] | [[Lightfeather 3D]] | [[OGRE]] | [[O3DE]] | [[Panda3D]] | [[Serious]] | [[UPBGE]] | [[QFusion]] | | style="font-size:90%; | [[Banshee 3D]] | [[Castle Game Engine]] | [[DarkPlaces]] | [[Defold]] | [[Godot Engine]] | [[Grit engine]] | [[Irrlicht Engine]] | [[id Tech]] ([[Quake engine|Quake]]) | [[ioquake3]] | [[jMonkeyEngine]] | [[Lightfeather 3D]] | [[OGRE]] | [[O3DE]] | [[Panda3D]] | [[Serious]] | [[UPBGE]] | [[QFusion]] | ||
|- align = left | |- align = left | ||
! style="font-size:90%; background:# | ! style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;" | '''Suljetut''' | ||
| style="font-size:90%; | [[Axis Game Factory]] | [[CryEngine]] | [[Source]] | [[Unity3D]] | [[Unreal Engine]] | | style="font-size:90%; | [[Axis Game Factory]] | [[CryEngine]] | [[Source]] | [[Unity3D]] | [[Unreal Engine]] | ||
|- align = left | |- align = left | ||
! style="font-size:90%; background:# | ! style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;" | '''Keskeytyneet''' | ||
| style="font-size:90%; | [[Crystal Space]] | | style="font-size:90%; | [[Crystal Space]] | ||
|- align = left | |- align = left |
Versio 13. maaliskuuta 2022 kello 15.09
Peliohjelmointiin liittyvät artikkelit | |
Yleiset | Peliohjelmointi Linuxilla | Musiikki ja äänet | Kuvankäsittely | Mallinnus | Lokalisointi |
---|---|
2D | |
pelimoottorit | Solar2D | Defold | Fife | LÖVE |
-karttamuokkaimet | Tiled |
3D-pelimoottorit | |
Avoimet | Banshee 3D | Castle Game Engine | DarkPlaces | Defold | Godot Engine | Grit engine | Irrlicht Engine | id Tech (Quake) | ioquake3 | jMonkeyEngine | Lightfeather 3D | OGRE | O3DE | Panda3D | Serious | UPBGE | QFusion |
Suljetut | Axis Game Factory | CryEngine | Source | Unity3D | Unreal Engine |
Keskeytyneet | Crystal Space |
kuvankäsittely • tekstuurikartoitus • mallinnus | |
Kuvankäsittely | Gimp |
-Pikseligrafiikka | Aseprite | Pixelator |
Mallinnus | Blender | UPBGE | MakeHuman | Neobarok | ngPlant | Arbaro | Dust3D |
-Tekstuurikartoitus | AwesomeBump | Material Maker | Ptex |
-Tekstuurien luonti | ArmorLab |
-Pintakuviomaalaus | ArmorPaint |
Mallineesta
Tämä malline esittelee peliohjelmointiin liittyviä artikkeleita ja ohjelmia.
Käyttö
Lisää artikkelin loppuun: {{Pelinteko}}