Ero sivun ”Malline:Pelinteko” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
p (  ja -)
(suurempaa fiksausta)
Rivi 1: Rivi 1:
{| class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="margin:auto" width = 100%
{| class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="margin:auto" width = 100%
|-
|-
| style="background:#42f5e9; color: #000000; text-align:center;" colspan = 2 |{{vkm|black|blue|nimi=Pelinteko}} [[Tiedosto:GameProgramming.png|15px]] '''[[Portaali: Peliohjelmointi Linuxilla|<span style="color:#333333;">Peliohjelmointiin</span>]]<span style="color:#333333;"> liittyvät artikkelit</span>'''
| style="background:#50aa7d; color: #000000; text-align:center;" colspan = 2 |{{vkm|white|white|nimi=Pelinteko}} [[Tiedosto:GameProgramming.png|15px]] '''[[Portaali: Peliohjelmointi Linuxilla|<span style="color:#FFFFFF;">Peliohjelmointiin</span>]]<span style="color:#FFFFFF;"> liittyvät artikkelit</span>'''
|- align = left
|- align = left
! style="font-size:90%; background:#60dfff; color:#ffffff;" | &nbsp;'''Yleiset'''&nbsp;
! style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;" | &nbsp;'''Yleiset'''&nbsp;
| style="font-size:90%; | [[Portaali: Peliohjelmointi Linuxilla|Peliohjelmointi Linuxilla]] | [[Musiikinteko Linuxilla|Musiikki ja äänet]] | [[Kuvankäsittely]] | [[CAD-ohjelmat#Mallinnus|Mallinnus]] | [[Lokalisointi]]
| style="font-size:90%; | [[Portaali: Peliohjelmointi Linuxilla|Peliohjelmointi Linuxilla]] | [[Musiikinteko Linuxilla|Musiikki ja äänet]] | [[Kuvankäsittely]] | [[CAD-ohjelmat#Mallinnus|Mallinnus]] | [[Lokalisointi]]
|- align = left
|- align = left
| style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;text-align:center;" colspan = 2 | &nbsp;'''2D'''&nbsp;
| style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;text-align:center;" colspan = 2 | &nbsp;'''2D'''&nbsp;
|- align = left
|- align = left
! style="font-size:90%; background:#34eef2; color:#ffffff;" | &nbsp;'''2D-pelimoottorit'''&nbsp;
! style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;" | &nbsp;'''pelimoottorit'''&nbsp;
| style="font-size:90%; | [[Solar2D]] | [[Defold]] | [[Fife]] | [[LÖVE]]
| style="font-size:90%; | [[Solar2D]] | [[Defold]] | [[Fife]] | [[LÖVE]]
|- align = left
|- align = left
! style="font-size:90%; background:#65f9ca; color:#ffffff;" | &nbsp;&nbsp;'''2D-karttamuokkaimet'''&nbsp;
! style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;" | &nbsp;&nbsp;'''-karttamuokkaimet'''&nbsp;
| style="font-size:90%; | [[Tiled]]  
| style="font-size:90%; | [[Tiled]]  
|- align = left
|- align = left
| style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;text-align:center;" colspan = 2 | &nbsp;'''3D'''&nbsp;
| style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;text-align:center;" colspan = 2 | &nbsp;'''3D-pelimoottorit'''&nbsp;
|- align = left
|- align = left
! style="font-size:90%; background:#34d4c3; color:#ffffff;" | &nbsp;'''Avoimet 3D-pelimoottorit'''&nbsp;
! style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;" | &nbsp;'''Avoimet'''&nbsp;
| style="font-size:90%; | [[Banshee 3D]] | [[Castle Game Engine]] | [[DarkPlaces]] | [[Defold]] | [[Godot Engine]] | [[Grit engine]] | [[Irrlicht Engine]] | [[id Tech]] ([[Quake engine|Quake]]) | [[ioquake3]] | [[jMonkeyEngine]] | [[Lightfeather 3D]] | [[OGRE]] | [[O3DE]] |  [[Panda3D]] | [[Serious]] |  [[UPBGE]] | [[QFusion]]
| style="font-size:90%; | [[Banshee 3D]] | [[Castle Game Engine]] | [[DarkPlaces]] | [[Defold]] | [[Godot Engine]] | [[Grit engine]] | [[Irrlicht Engine]] | [[id Tech]] ([[Quake engine|Quake]]) | [[ioquake3]] | [[jMonkeyEngine]] | [[Lightfeather 3D]] | [[OGRE]] | [[O3DE]] |  [[Panda3D]] | [[Serious]] |  [[UPBGE]] | [[QFusion]]
|- align = left
|- align = left
! style="font-size:90%; background:#17b0b4; color:#ffffff;" | &nbsp;'''Suljetut 3D-pelimoottorit'''&nbsp;
! style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;" | &nbsp;'''Suljetut'''&nbsp;
| style="font-size:90%; | [[Axis Game Factory]] | [[CryEngine]] | [[Source]] | [[Unity3D]] | [[Unreal Engine]]
| style="font-size:90%; | [[Axis Game Factory]] | [[CryEngine]] | [[Source]] | [[Unity3D]] | [[Unreal Engine]]
|- align = left
|- align = left
! style="font-size:90%; background:#17b0b4; color:#ffffff;" | &nbsp;'''Keskeytyneet'''&nbsp;
! style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;" | &nbsp;'''Keskeytyneet'''&nbsp;
| style="font-size:90%; | [[Crystal Space]]  
| style="font-size:90%; | [[Crystal Space]]  
|- align = left
|- align = left

Versio 13. maaliskuuta 2022 kello 15.09

v  k  m
Peliohjelmointiin liittyvät artikkelit
 Yleiset  Peliohjelmointi Linuxilla | Musiikki ja äänet | Kuvankäsittely | Mallinnus | Lokalisointi
 2D 
 pelimoottorit  Solar2D | Defold | Fife | LÖVE
  -karttamuokkaimet  Tiled
 3D-pelimoottorit 
 Avoimet  Banshee 3D | Castle Game Engine | DarkPlaces | Defold | Godot Engine | Grit engine | Irrlicht Engine | id Tech (Quake) | ioquake3 | jMonkeyEngine | Lightfeather 3D | OGRE | O3DE | Panda3D | Serious | UPBGE | QFusion
 Suljetut  Axis Game Factory | CryEngine | Source | Unity3D | Unreal Engine
 Keskeytyneet  Crystal Space
  kuvankäsittely tekstuurikartoitus mallinnus 
 Kuvankäsittely  Gimp
  -Pikseligrafiikka  Aseprite | Pixelator
 Mallinnus  Blender | UPBGE | MakeHuman | Neobarok | ngPlant | ArbaroDust3D
  -Tekstuurikartoitus  AwesomeBump | Material Maker | Ptex
  -Tekstuurien luonti  ArmorLab
  -Pintakuviomaalaus  ArmorPaint


Mallineesta

Tämä malline esittelee peliohjelmointiin liittyviä artikkeleita ja ohjelmia.

Käyttö

Lisää artikkelin loppuun: {{Pelinteko}}