Ero sivun ”OpenXcom” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
Ei muokkausyhteenvetoa
p (luokka)
Rivi 32: Rivi 32:
* [http://openxcom.ninex.info/docs/html/ OpenXcom Documentation]
* [http://openxcom.ninex.info/docs/html/ OpenXcom Documentation]


[[Luokka:Peli-kehitysvaihe]]
[[Luokka:Strategiapelit]]
[[Luokka:Strategiapelit]]
[[Luokka:Portatut pelit]]
[[Luokka:Portatut pelit]]

Versio 28. elokuuta 2010 kello 22.27

openXcom

Käyttöliittymä SDL
Lisenssi GPL
Kotisivu http://openxcom.ninex.info/

OpenXcom on avoimen lähdekoodin käännös eli porttaus Microprosen tekemästä pelistä nimeltä X-COM. Se on vuoropohjainen taktinen peli, jonka tarkoituksena on puolustaa maapalloa alieneja vastaan. Se toimii Linuxissa, MacOsX:ssä ja Windowsissa ja se on vielä keskeneräinen. Peli tarvitsee alkuperäisen UFO: Enemy Unknown tai X-Com: UFO Defensen CD:eiden tiedostot toimiakseen.

Asennus

OpenXcom pelin uusimman version voi ladata sen kotisivulta.

Alkuperäisten tiedostojen asennus

Kopioi kaikki tiedostot UFO: Enemy Unknown tai X-Com: UFO Defense levyiltä DATA alihakemistoon.

Kehitysversion asentaminen

Asenna jakelusi paketinhallinnasta libsdl1.2-dev, libsdl-mixer1.2-dev ja libsdl-gfx1.2-dev kehitystiedostot kääntämistä varten. Kehitysversion lähdekoodit voi hakea ohjelmiston Svn-versionhallinnasta komennolla:

  svn co https://openxcom.svn.sourceforge.net/svnroot/openxcom openxcom 

Saatu lähdekoodipaketti täytyy tämän jälkeen kääntää seuraavasti.

make
make install

Katso myös

Aiheesta muualla