Ero sivun ”Malline:Pelinteko” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
p viilausta eteenpäin. |
p viilaten ja höyläten |
||
| Rivi 54: | Rivi 54: | ||
|- align = left | |- align = left | ||
! style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;" | '''-Kirjastot''' | ! style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;" | '''-Kirjastot''' | ||
| style="font-size:90%; | | | style="font-size:90%; | [[Assimp]] | [[OpenGL]] | [[Vulkan]] | [[SDL]] | ||
|- align = left | |||
|} | |} | ||
<noinclude> | <noinclude> | ||
Versio 17. maaliskuuta 2022 kello 23.11
| | |
| Yleiset | Peliohjelmointi Linuxilla | Musiikki ja äänet | Kuvankäsittely | Mallinnus | Lokalisointi |
|---|---|
| 2D | |
| Pelimoottorit | Solar2D | Defold | Fife | LÖVE |
| -Karttamuokkaimet | Tiled | OGMO Editor |
| 3D-pelimoottorit | |
| Avoimet | Banshee 3D | Castle Game Engine | DarkPlaces | Defold | Godot Engine | Grit engine | Irrlicht Engine | id Tech (Quake) | ioquake3 | jMonkeyEngine | Lightfeather 3D | OGRE | O3DE | Panda3D | Serious | UPBGE | QFusion |
| Suljetut | Axis Game Factory | CryEngine | Source | Unity3D | Unreal Engine |
| Keskeytyneet | Crystal Space |
| kuvankäsittely • tekstuurikartoitus • mallinnus | |
| Kuvankäsittely | Gimp |
| -Pikseligrafiikka | Aseprite | Pixelator |
| Mallinnus | Blender | UPBGE | MakeHuman | Neobarok | ngPlant | Arbaro | Dust3D |
| -Tekstuurikartoitus | AwesomeBump | Material Maker | Ptex |
| -Tekstuurien luonti | ArmorLab |
| -Pintakuviomaalaus | ArmorPaint |
| Ohjelmointikielet | |
| C | C++ | Java | Python | |
| -Peliohjelmointimoduulit | pygame |
| -Kirjastot | Assimp | OpenGL | Vulkan | SDL |
Mallineesta
Tämä malline esittelee peliohjelmointiin liittyviä artikkeleita ja ohjelmia.
Käyttö
Lisää artikkelin loppuun: {{Pelinteko}}