Ero sivun ”Malline:Pelinteko” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
p (Käännettävät ja tulkattavat) |
pEi muokkausyhteenvetoa |
||
Rivi 14: | Rivi 14: | ||
| style="font-size:90%; | [[Tiled]] | [[OGMO Editor]] | | style="font-size:90%; | [[Tiled]] | [[OGMO Editor]] | ||
|- align = left | |- align = left | ||
| style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;text-align:center;" colspan = 2 | '''3D | | style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;text-align:center;" colspan = 2 | '''3D''' | ||
|- align = left | |- align = left | ||
! style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;" | '''Avoimet''' | ! style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;" | '''Avoimet''' |
Versio 17. maaliskuuta 2022 kello 23.29
Peliohjelmointiin liittyvät artikkelit | |
Yleiset | Peliohjelmointi Linuxilla | Musiikki ja äänet | Kuvankäsittely | Mallinnus | Lokalisointi |
---|---|
2D | |
Pelimoottorit | Solar2D | Defold | Fife | LÖVE |
-Karttamuokkaimet | Tiled | OGMO Editor |
3D | |
Avoimet | Banshee 3D | Castle Game Engine | DarkPlaces | Defold | Godot Engine | Grit engine | Irrlicht Engine | id Tech (Quake) | ioquake3 | jMonkeyEngine | Lightfeather 3D | OGRE | O3DE | Panda3D | Serious | UPBGE | QFusion |
Suljetut | Axis Game Factory | CryEngine | Source | Unity3D | Unreal Engine |
Keskeytyneet | Crystal Space |
kuvankäsittely • tekstuurikartoitus • mallinnus | |
Kuvankäsittely | Gimp |
-Pikseligrafiikka | Aseprite | Pixelator |
Mallinnus | Blender | UPBGE | MakeHuman | Neobarok | ngPlant | Arbaro | Dust3D |
-Tekstuurikartoitus | AwesomeBump | Material Maker | Ptex |
-Tekstuurien luonti | ArmorLab |
-Pintakuviomaalaus | ArmorPaint |
Ohjelmointikielet | |
-Käännettävät | C | C++ |
-Tulkattavat | Java | Python | Lua |
-Peliohjelmointimoduulit | pygame |
-Kirjastot | Assimp | OpenGL | Vulkan | SDL |
Mallineesta
Tämä malline esittelee peliohjelmointiin liittyviä artikkeleita ja ohjelmia.
Käyttö
Lisää artikkelin loppuun: {{Pelinteko}}