Ero sivun ”Quake engine” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
(Quake (engine)) |
pEi muokkausyhteenvetoa |
||
Rivi 10: | Rivi 10: | ||
{{Perustietoa|Quake-pelimoottori}} | {{Perustietoa|Quake-pelimoottori}} | ||
'''Quake''' on [[id Software]]n kehittämä pelimoottori [[Quake]] peliä varten. Sen ohjelmoi John Carmack ja Michael Abrash. Quake suunniteltiin ja ohjelmointiin siten että kaikki grafiikka voidaan piirtää nopeasti tietokoneen prosessorilla. Myöhemmin OpenGL-tuki lisättiin [https://quake.fandom.com/wiki/GLQuake GLQuake-versioon]. | '''Quake''' on [[id Software]]n kehittämä pelimoottori [[Quake]] peliä varten. Sen ohjelmoi John Carmack ja Michael Abrash. Quake suunniteltiin ja ohjelmointiin siten että kaikki grafiikka voidaan piirtää nopeasti tietokoneen prosessorilla. Myöhemmin OpenGL-tuki lisättiin [https://quake.fandom.com/wiki/GLQuake GLQuake-versioon]. | ||
==Katso myös== | |||
* [[Quake]] | |||
{{Pelinteko}} | {{Pelinteko}} | ||
[[Luokka:Pelimoottorit]] | [[Luokka:Pelimoottorit]] |
Versio 22. marraskuuta 2020 kello 00.03
Quake (engine) | |
---|---|
Lisenssi | GPL |
Kotisivu | www.idsoftware.com |
Linux.fi-wikissä artikkelit käsittelevät yleensä aihettaan siltä osin, kuin se koskee Linuxia ja avoimia/vapaita ohjelmistoja. Yleisluontoisemman artikkelin tästä aiheesta löydät tietosanakirja Wikipediasta.
Quake on id Softwaren kehittämä pelimoottori Quake peliä varten. Sen ohjelmoi John Carmack ja Michael Abrash. Quake suunniteltiin ja ohjelmointiin siten että kaikki grafiikka voidaan piirtää nopeasti tietokoneen prosessorilla. Myöhemmin OpenGL-tuki lisättiin GLQuake-versioon.