Ero sivun ”OGRE” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
p (lähdekoodi) |
p (lähdekoodi) |
||
Rivi 6: | Rivi 6: | ||
| käyttöliittymä= | | käyttöliittymä= | ||
| kotisivu=[http://www.ogre3d.org www.ogre3d.org] | | kotisivu=[http://www.ogre3d.org www.ogre3d.org] | ||
| | | lähdekoodi=[https://github.com/OGRECave/ogre github.com/OGRECave/ogre] | ||
}} | }} | ||
[[Kuva:OGRE-screenshot.png|thumb|300px|Kuvakaappaus virallisesta OGRE Demo -paketista 1600*1200-tarkkuudella OpenGL-renderöinnillä.]] | [[Kuva:OGRE-screenshot.png|thumb|300px|Kuvakaappaus virallisesta OGRE Demo -paketista 1600*1200-tarkkuudella OpenGL-renderöinnillä.]] |
Nykyinen versio 8. joulukuuta 2020 kello 08.41
OGRE | |
---|---|
Lisenssi | MIT |
Kotisivu | www.ogre3d.org |
Lähdekoodi | github.com/OGRECave/ogre |
OGRE on avoimen lähdekoodin 3D-grafiikkamoottori, joka on suunniteltu helpottamaan kolmiulotteisuutta hyödyntävien ohjelmien rakentamista. Luokkakirjasto kätkee taakseen ominaisuudet joita tarvitaan vain alemman tason OpenGL-grafiikan tuottamiseen, eli tarjoaa rajapinnan kolmiulotteisen maailman käsittelyyn. OGRE on saatavilla Windowsille ja Linuxille.
OGRE ei yksin riitä pelin kehitykseen, vaan kehittäjän on koodattava itse muut osat kuten tekoäly-, fysiikka-, verkko- ja äänikoodi tai käytettävä valmiita kirjastoja.
Lisätyökalut[muokkaa]
blender-orgexml on ohjelma, jolla voidaan tuoda Blenderillä mallinnettua materiaalia OGRElle.