Ero sivun ”UPBGE” versioiden välillä
(Uchronia Project Blender Game Engine) |
(ei mitään eroa)
|
Versio 9. maaliskuuta 2022 kello 18.36
UPBGE | |
---|---|
Kehittäjä(t) | Porteries Tristan, Blender Foundation |
Ensijulkaisu | 0.0.1 / 21 syyskuuta 2019 |
Vakaa versio | 0.3 / 4. joulukuuta 2021 |
Ohjelmoitu | C, C++, Python |
Lisenssi | GPL |
Kotisivu | upbge.org |
Lähdekoodi | github.com/UPBGE/upbge |
UPBGE eli Uchronia Project Blender Game Engine. UPBGE on Blenderin porttaus/klooni, jonka Porteries Tristan (Blender Game Enginen kehittäjä) ja jotkut hänen ystävänsä loivat syyskuussa 2015.
Se on itsenäinen haara ja sen tavoitteena on puhdistaa ja parantaa nykyistä Blender Game Engine (BGE) -koodia, kokeilla uusia ominaisuuksia ja toteuttaa unohdettuja ominaisuuksia, jotka ovat tällä hetkellä olemassa, mutta joita ei ole yhdistetty viralliseen Blender-runkoon.
Tällä hetkellä Blender Foundationin päätöksen jälkeen poistaa BGE seuraavasta 2.8-julkaisusta UPBGE:stä tulee käytännössä ainoa, joka seuraa Game Enginen kehitystä. Tämä antaa mahdollisuuksien mukaan vielä enemmän vapautta tehdä tiettyjä päätöksiä, koska emme koskaan joudu millään tavalla ristiriitaan virallisen version kanssa.
Kehitysjakso kestää 4 kuukautta: 3 kuukautta uusien ominaisuuksien ja tekijöiden lisäämiseen ja 1 kuukausi virheiden korjaamiseen. Sitten uusi julkaisu on ladattavissa (noin 3 tai 4 vuodessa).
UPBGE yhdistää säännöllisesti Blenderin viralliset uudet korjaustiedostot pysyäkseen ajan tasalla Blenderin viimeisistä kehitysversioista.
UPBGE-tiimi koostuu vapaaehtoisista; BGE-käyttäjät, jotka ovat kiinnostuneita pelimoottorien kehittämisestä, verkkokehittäjä ja viestintäpäällikkö.
Asennus
Ohjelman kotisivulta löytyvät yleiset asennuspaketit Linuxille, Windosille ja macOS:lle.