Ero sivun ”MakeHuman” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
p (lähdekoodi) |
pEi muokkausyhteenvetoa |
||
Rivi 23: | Rivi 23: | ||
* [[ManuelbastioniLAB]] | * [[ManuelbastioniLAB]] | ||
{{Pelinteko}} | |||
[[Luokka:3D-mallinnusohjelmat]] | [[Luokka:3D-mallinnusohjelmat]] | ||
[[Luokka:Animointiohjelmat]] | [[Luokka:Animointiohjelmat]] |
Versio 13. maaliskuuta 2022 kello 02.29
MakeHuman | |
---|---|
Käyttöliittymä | OpenGL, Python, PyQt5 |
Lisenssi | AGPL |
Kotisivu | www.makehumancommunity.org |
Lähdekoodi | github.com/makehumancommunity/makehuman |
MakeHuman on avoimen lähdekoodin sovellus 3D-hahmojen mallintamiseen. Ohjelma osaa luoda realistisia ihmishahmoja. Sillä luotuja hahmoja voidaan käyttää esimerkiksi kuvituksissa, animaatioissa, peleissä tai ZBrush tai Mudbox kuvanveistossa. Ohjelma osaa tallentaa seuraaviin tiedostomuotoihin: dae, fbx, obj, stl ja Ogre3D .
Asennus
MakeHuman löytyy useimpien jakeluiden paketinhallinnasta nimellä makehuman. Lisätietoja ohjelmien asentamisesta löytyy artikkelista Ohjelmien asentaminen.
Arch Linux sekä siihen pohjautuvat
MakeHuman voidaan asentaa AUR:n kautta. Avaa komentorivi ja komenna:
$ yay -S makehumanAUR
Ubuntu
MakeHuman voidaan asentaa PPA:n kautta. Avaa komentorivi ja komenna:
$ sudo add-apt-repository ppa:makehuman-official/makehuman-community $ sudo apt-get update && sudo apt-get -y install makehuman-community