Ero sivun ”MakeHuman” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
p (lähdekoodi)
p (päivitys)
 
(Yhtä välissä olevaa versiota samalta käyttäjältä ei näytetä)
Rivi 1: Rivi 1:
{{Ohjelma
{{Ohjelma
| nimi=MakeHuman
| nimi           = MakeHuman
| kuva=<div style="background-color: black;">[[Kuva:MakeHuman_logo.png|250px]]</div>
| logo          = [[Tiedosto:MakeHuman_logo.png|100px]]
| kuvateksti=
| kuva           = [[Tiedosto:MakeHuman.png|250px]]
| lisenssi=[[AGPL]]
| kuvateksti     = Kuvakaappaus MakeHuman 1.2.0 versiosta.
| käyttöliittymä=[[OpenGL]], [[Python]], PyQt5
| tekijä        =
| kotisivu=[http://www.makehumancommunity.org/ www.makehumancommunity.org]
| kehittäjä      = MakeHuman Community
| lähdekoodi=[https://github.com/makehumancommunity/makehuman github.com/makehumancommunity/makehuman]
| moottori      =
| ensijulkaisu  =
| vakaaversio    = 1.2.0
| vakaapvm      = 11. kesäkuuta 2020
| kehitysversio  = 2.0a1
| kehityspvm    = 6. maaliskuuta 2022
| ohjelmoitu    = [[Python]], [[POV-Ray]], [[Perl]]
| käyttöliittymä = [[SDL]], [[OpenGL]], [[Python]], PyQt5
| lisenssi      = [[AGPL]]
| kotisivu       = [http://www.makehumancommunity.org/ www.makehumancommunity.org]
| lähdekoodi     = [https://github.com/makehumancommunity/makehuman github.com/makehumancommunity/makehuman]
}}
}}
'''MakeHuman''' on avoimen lähdekoodin sovellus 3D-hahmojen mallintamiseen. Ohjelma osaa luoda realistisia ihmishahmoja. Sillä luotuja hahmoja voidaan käyttää esimerkiksi kuvituksissa, animaatioissa, peleissä tai ZBrush tai Mudbox kuvanveistossa. Ohjelma osaa tallentaa seuraaviin tiedostomuotoihin: [[dae]], [[fbx]], [[obj]], [[stl]] ja [[Ogre3D]] .
'''MakeHuman''' on avoimen lähdekoodin sovellus 3D-hahmojen mallintamiseen. Ohjelma osaa luoda realistisia ihmishahmoja. Sillä luotuja hahmoja voidaan käyttää esimerkiksi kuvituksissa, animaatioissa, peleissä tai ZBrush tai Mudbox kuvanveistossa. Ohjelma osaa tallentaa seuraaviin tiedostomuotoihin: [[dae]], [[fbx]], [[obj]], [[stl]] ja [[Ogre3D]] .


Rivi 23: Rivi 32:
* [[ManuelbastioniLAB]]
* [[ManuelbastioniLAB]]


{{Pelinteko}}
[[Luokka:3D-mallinnusohjelmat]]
[[Luokka:3D-mallinnusohjelmat]]
[[Luokka:Animointiohjelmat]]
[[Luokka:Animointiohjelmat]]

Nykyinen versio 13. maaliskuuta 2022 kello 16.34

MakeHuman


Kuvakaappaus MakeHuman 1.2.0 versiosta.
Kehittäjä(t) MakeHuman Community
Vakaa versio 1.2.0  / 11. kesäkuuta 2020
Kehitysversio 2.0a1  / 6. maaliskuuta 2022
Ohjelmoitu Python, POV-Ray, Perl
Käyttöliittymä SDL, OpenGL, Python, PyQt5
Lisenssi AGPL
Kotisivu www.makehumancommunity.org
Lähdekoodi github.com/makehumancommunity/makehuman

MakeHuman on avoimen lähdekoodin sovellus 3D-hahmojen mallintamiseen. Ohjelma osaa luoda realistisia ihmishahmoja. Sillä luotuja hahmoja voidaan käyttää esimerkiksi kuvituksissa, animaatioissa, peleissä tai ZBrush tai Mudbox kuvanveistossa. Ohjelma osaa tallentaa seuraaviin tiedostomuotoihin: dae, fbx, obj, stl ja Ogre3D .

Asennus[muokkaa]

MakeHuman löytyy useimpien jakeluiden paketinhallinnasta nimellä makehuman. Lisätietoja ohjelmien asentamisesta löytyy artikkelista Ohjelmien asentaminen.

Arch Linux sekä siihen pohjautuvat[muokkaa]

MakeHuman voidaan asentaa AUR:n kautta. Avaa komentorivi ja komenna:

$ yay -S makehumanAUR

Ubuntu[muokkaa]

MakeHuman voidaan asentaa PPA:n kautta. Avaa komentorivi ja komenna:

$ sudo add-apt-repository ppa:makehuman-official/makehuman-community
$ sudo apt-get update && sudo apt-get -y install makehuman-community

Katso myös[muokkaa]

v  k  m
Peliohjelmointiin liittyvät artikkelit
 Yleiset  Peliohjelmointi Linuxilla | Musiikki ja äänet | Kuvankäsittely | Mallinnus | Lokalisointi
 2D 
 Pelimoottorit  Solar2D | Defold | Fife | LÖVE | GameMaker
  -Karttamuokkaimet  Tiled | OGMO Editor
 3D 
 Avoimet  Banshee 3D | Castle Game Engine | DarkPlaces | Defold | Godot Engine | Grit engine | Irrlicht Engine | id Tech (Quake) | ioquake3 | jMonkeyEngine | Lightfeather 3D | The Mirror | OGRE | O3DE | Panda3D | Range Engine | Serious | UPBGE | QFusion
 Suljetut  Axis Game Factory | CryEngine | Source | Unity3D | Unreal Engine
 Keskeytyneet  Crystal Space
  kuvankäsittely tekstuurikartoitus mallinnus 
 Kuvankäsittely  Gimp
  -Pikseligrafiikka  Aseprite | Pixelator
 Mallinnus  Blender | UPBGE | Bforartists | MakeHuman | Neobarok | ngPlant | ArbaroDust3D
  -Tekstuurikartoitus  AwesomeBump | Material Maker | Ptex
  -Tekstuurien luonti  ArmorLab
  -Pintakuviomaalaus  ArmorPaint
 Maastogeneraattorit  TerraForge3D
 Ohjelmointikielet 
  -Käännettävät  C | C++
  -Tulkattavat  Java | Python | Lua
  Ohjelmointimoduulit  pygame
  -Kirjastot  Assimp | OpenGL | Vulkan | SDL