Ero sivun ”Armory” versioiden välillä
(Ak: Uusi sivu: {{Ohjelma | nimi=ManuelbastioniLAB | kuva=150px | kuvateksti= | lisenssi=zlib-lisenssi / libpng-lisenssi | käyttöliittymä=GTK | k...) |
pEi muokkausyhteenvetoa |
||
(12 välissä olevaa versiota 2 käyttäjän tekeminä ei näytetä) | |||
Rivi 1: | Rivi 1: | ||
{{Ohjelma | {{Ohjelma | ||
| nimi= | | nimi = Armory | ||
| | | logo = [[Tiedosto:Armory3D.jpg|250px]] | ||
| kuvateksti= | | kuva = | ||
| kuvateksti = | |||
| tekijä = | |||
| kehittäjä = | |||
| moottori = | |||
| ensijulkaisu = | |||
| vakaaversio = | |||
| vakaapvm = | |||
| kehitysversio = | |||
| kehityspvm = | |||
| ohjelmoitu = | |||
| käyttöliittymä=[[GTK]] | |||
| lisenssi=[[zlib-lisenssi]] / [[libpng-lisenssi]] | | lisenssi=[[zlib-lisenssi]] / [[libpng-lisenssi]] | ||
| kotisivu=[http://armory3d.org/ armory3d.org] | | kotisivu=[http://armory3d.org/ armory3d.org] | ||
| lähdekoodi=[https://github.com/armory3d/armory github.com/armory3d/armory] | |||
}} | }} | ||
''' | '''Armory''' tai ''(Armory3D)'' on avoimen lähdekoodin 3D-pelimoottori, joka keskittyy siirrettävyyteen, minimaaliseen jalanjälkeen ja suorituskykyyn. Renderöijä on täysin skriptattavissa. Armory tarjoaa täyden [[Blender]]-integraatiolisäosan, joka tekee siitä täydellisen pelinkehitystyökalun. | ||
Armory-moottorilla toimiva [[ArmorPaint]] on itsenäinen ohjelmisto, joka on suunniteltu fyysiseen pintakuviomaalaukseen. Vedä ja pudota 3D-mallisi ja aloita maalaus. Saat välitöntä visuaalista palautetta kuvaportissa maalaessasi. | |||
[[ArmorLab]] on erillinen ohjelmisto, joka on suunniteltu tekoälyllä toimivaan tekstuurien luomiseen. Luo PBR-materiaaleja vetämällä ja pudottamalla valokuvasi. | |||
==Asenna== | ==Asenna== | ||
Ohjelman | Ohjelman lähdekoodivarastosta löydät zip muotoisen asennuspaketin, jonka asennat [[Blender]]in ''User preferences'' -> ''Addons'' välilehdelle ''Install for file''-painikkeella. Käytössä pitää olla Blender 2.93 LTS versio (aikaisempia versioita ei tueta). [https://github.com/armory3d/armory/wiki/setup] Versio löytyy esimerkiksi [[Steam]]istä. Valitsemalla '''Ominaisuudet''' -> '''Betat''' -> ''Valitse Beta johon haluat osallistua''. Valitse sieltä ''Blender 2.93 LTS'' versio. Huomaa että Armory käyttää libc6 2.29 versiota, joka ei ole kaikissa jakeluissa tuettuna. | ||
==Katso myös== | ==Katso myös== | ||
Rivi 17: | Rivi 32: | ||
*[[MakeHuman]] | *[[MakeHuman]] | ||
{{Blenderin laajennukset}} | |||
{{Pelinteko}} | |||
[[Luokka:3D-mallinnusohjelmat]] | [[Luokka:3D-mallinnusohjelmat]] | ||
[[Luokka:Animointiohjelmat]] | [[Luokka:Animointiohjelmat]] |
Nykyinen versio 19. maaliskuuta 2022 kello 18.18
Armory | |
---|---|
Käyttöliittymä | GTK |
Lisenssi | zlib-lisenssi / libpng-lisenssi |
Kotisivu | armory3d.org |
Lähdekoodi | github.com/armory3d/armory |
Armory tai (Armory3D) on avoimen lähdekoodin 3D-pelimoottori, joka keskittyy siirrettävyyteen, minimaaliseen jalanjälkeen ja suorituskykyyn. Renderöijä on täysin skriptattavissa. Armory tarjoaa täyden Blender-integraatiolisäosan, joka tekee siitä täydellisen pelinkehitystyökalun.
Armory-moottorilla toimiva ArmorPaint on itsenäinen ohjelmisto, joka on suunniteltu fyysiseen pintakuviomaalaukseen. Vedä ja pudota 3D-mallisi ja aloita maalaus. Saat välitöntä visuaalista palautetta kuvaportissa maalaessasi.
ArmorLab on erillinen ohjelmisto, joka on suunniteltu tekoälyllä toimivaan tekstuurien luomiseen. Luo PBR-materiaaleja vetämällä ja pudottamalla valokuvasi.
Asenna[muokkaa]
Ohjelman lähdekoodivarastosta löydät zip muotoisen asennuspaketin, jonka asennat Blenderin User preferences -> Addons välilehdelle Install for file-painikkeella. Käytössä pitää olla Blender 2.93 LTS versio (aikaisempia versioita ei tueta). [1] Versio löytyy esimerkiksi Steamistä. Valitsemalla Ominaisuudet -> Betat -> Valitse Beta johon haluat osallistua. Valitse sieltä Blender 2.93 LTS versio. Huomaa että Armory käyttää libc6 2.29 versiota, joka ei ole kaikissa jakeluissa tuettuna.
Katso myös[muokkaa]
Blender laajennokset | |
Laajennokset | Armory | ArmorPaint | ManuelbastioniLAB |
---|