Ero sivun ”Grit engine” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
(Ak: Uusi sivu: {{ Ohjelma | nimi=Grit engine | kuva=250px | kuvateksti= | käyttöliittymä=OpenGL | lisenssi=MIT | kotisivu=[http://www.gritengine.com/ www...)
 
p (lähdekoodi)
 
(3 välissä olevaa versiota toisen käyttäjän tekemänä ei näytetä)
Rivi 5: Rivi 5:
| käyttöliittymä=[[OpenGL]]  
| käyttöliittymä=[[OpenGL]]  
| lisenssi=[[MIT]]  
| lisenssi=[[MIT]]  
| kotisivu=[http://www.gritengine.com/ www.gritengine.com]
| kotisivu=[http://www.gritengine.com/ www.gritengine.com] {{vanhentunut linkki}}
| lähdekoodi=[https://github.com/grit-engine github.com/grit-engine]
}}
}}
'''Grit engine''' on [[Avoin lähdekoodi|avoimen lähdekoodin]] 3D-pelimoottori, joka on toteutettu avoimen pelimaailman käyttöön.  
'''Grit engine''' on [[Avoin lähdekoodi|avoimen lähdekoodin]] 3D-pelimoottori, joka on toteutettu avoimen pelimaailman käyttöön.  


Vaikka on olemassa monia avoimen lähdekoodin pelimoottoreita. Tämä on ainoa, joka on optimoitu avoimelle pelimaailmalle. Pelimoottori tukee suuria karttoja (esim. Yli 30 neliökilometriä, 50 000 esinettä) huomattavaa hajontaa geometrissa ja kuvioissa, koska pelimoottorissa olevat esineet ja maisemat kuluttavat vähäisesti muistia ja CPU resursseja kun ne ovat pois näköetäisyydellä. Käytämme myös laskennallista varjostusta, joka on välttämätön valonlähteille, joita tarvitaan avoimen maailman kohtauksissa.
Vaikka on olemassa monia avoimen lähdekoodin pelimoottoreita. Tämä on ainoa, joka on optimoitu avoimelle pelimaailmalle. Pelimoottori tukee suuria karttoja (esim. Yli 30 neliökilometriä, 50 000 esinettä) huomattavaa hajontaa geometriassa ja kuvioissa, koska pelimoottorissa olevat esineet ja maisemat kuluttavat vähäisesti muistia ja CPU resursseja kun ne ovat pois näköetäisyydellä. Pelimoottori käyttää mm. laskennallista varjostusta, joka on välttämätön valonlähteille, joita tarvitaan avoimen maailman kohtauksissa.


Pelimoottori on Windowsin lisäksi saatavissa Linuxille.
Pelimoottori on Windowsin lisäksi saatavissa Linuxille.

Nykyinen versio 8. joulukuuta 2020 kello 08.10

Grit engine

Käyttöliittymä OpenGL
Lisenssi MIT
Kotisivu www.gritengine.com [vanhentunut linkki]
Lähdekoodi github.com/grit-engine

Grit engine on avoimen lähdekoodin 3D-pelimoottori, joka on toteutettu avoimen pelimaailman käyttöön.

Vaikka on olemassa monia avoimen lähdekoodin pelimoottoreita. Tämä on ainoa, joka on optimoitu avoimelle pelimaailmalle. Pelimoottori tukee suuria karttoja (esim. Yli 30 neliökilometriä, 50 000 esinettä) huomattavaa hajontaa geometriassa ja kuvioissa, koska pelimoottorissa olevat esineet ja maisemat kuluttavat vähäisesti muistia ja CPU resursseja kun ne ovat pois näköetäisyydellä. Pelimoottori käyttää mm. laskennallista varjostusta, joka on välttämätön valonlähteille, joita tarvitaan avoimen maailman kohtauksissa.

Pelimoottori on Windowsin lisäksi saatavissa Linuxille.

v  k  m
Peliohjelmointiin liittyvät artikkelit
 Yleiset  Peliohjelmointi Linuxilla | Musiikki ja äänet | Kuvankäsittely | Mallinnus | Lokalisointi
 2D 
 Pelimoottorit  Solar2D | Defold | Fife | LÖVE
  -Karttamuokkaimet  Tiled | OGMO Editor
 3D 
 Avoimet  Banshee 3D | Castle Game Engine | DarkPlaces | Defold | Godot Engine | Grit engine | Irrlicht Engine | id Tech (Quake) | ioquake3 | jMonkeyEngine | Lightfeather 3D | The Mirror | OGRE | O3DE | Panda3D | Range Engine | Serious | UPBGE | QFusion
 Suljetut  Axis Game Factory | CryEngine | Source | Unity3D | Unreal Engine
 Keskeytyneet  Crystal Space
  kuvankäsittely tekstuurikartoitus mallinnus 
 Kuvankäsittely  Gimp
  -Pikseligrafiikka  Aseprite | Pixelator
 Mallinnus  Blender | UPBGE | Bforartists | MakeHuman | Neobarok | ngPlant | ArbaroDust3D
  -Tekstuurikartoitus  AwesomeBump | Material Maker | Ptex
  -Tekstuurien luonti  ArmorLab
  -Pintakuviomaalaus  ArmorPaint
 Maastogeneraattorit  TerraForge3D
 Ohjelmointikielet 
  -Käännettävät  C | C++
  -Tulkattavat  Java | Python | Lua
  Ohjelmointimoduulit  pygame
  -Kirjastot  Assimp | OpenGL | Vulkan | SDL