Ero sivun ”MakeHuman” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
p (fix) |
p (päivitys) |
||
(11 välissä olevaa versiota 3 käyttäjän tekeminä ei näytetä) | |||
Rivi 1: | Rivi 1: | ||
{{Ohjelma | {{Ohjelma | ||
| nimi=MakeHuman | | nimi = MakeHuman | ||
| kuva= | | logo = [[Tiedosto:MakeHuman_logo.png|100px]] | ||
| kuvateksti= | | kuva = [[Tiedosto:MakeHuman.png|250px]] | ||
| | | kuvateksti = Kuvakaappaus MakeHuman 1.2.0 versiosta. | ||
| käyttöliittymä=[[OpenGL]] | | tekijä = | ||
| kotisivu=[http://www. | | kehittäjä = MakeHuman Community | ||
| moottori = | |||
| ensijulkaisu = | |||
| vakaaversio = 1.2.0 | |||
| vakaapvm = 11. kesäkuuta 2020 | |||
| kehitysversio = 2.0a1 | |||
| kehityspvm = 6. maaliskuuta 2022 | |||
| ohjelmoitu = [[Python]], [[POV-Ray]], [[Perl]] | |||
| käyttöliittymä = [[SDL]], [[OpenGL]], [[Python]], PyQt5 | |||
| lisenssi = [[AGPL]] | |||
| kotisivu = [http://www.makehumancommunity.org/ www.makehumancommunity.org] | |||
| lähdekoodi = [https://github.com/makehumancommunity/makehuman github.com/makehumancommunity/makehuman] | |||
}} | }} | ||
'''MakeHuman''' on avoimen lähdekoodin sovellus 3D-hahmojen mallintamiseen. Ohjelma osaa luoda realistisia ihmishahmoja. Sillä luotuja hahmoja voidaan käyttää esimerkiksi kuvituksissa, animaatioissa, peleissä tai ZBrush tai Mudbox kuvanveistossa. Ohjelma osaa tallentaa seuraaviin tiedostomuotoihin: [[dae]], [[fbx]], [[obj]], [[stl]] ja [[Ogre3D]] . | |||
==Asennus== | |||
{{asenna|MakeHuman|makehuman}} | |||
== | ===Arch Linux sekä siihen pohjautuvat=== | ||
{{Asenna/yay|makehuman}} | |||
===Ubuntu=== | ===Ubuntu=== | ||
{{Asenna/PPA|makehuman|makehuman-official/makehuman- | {{Asenna/PPA|makehuman-community|makehuman-official/makehuman-community}} | ||
==Katso myös== | |||
* [[ManuelbastioniLAB]] | |||
{{Pelinteko}} | |||
[[Luokka:3D-mallinnusohjelmat]] | [[Luokka:3D-mallinnusohjelmat]] | ||
[[Luokka:Animointiohjelmat]] | [[Luokka:Animointiohjelmat]] |
Nykyinen versio 13. maaliskuuta 2022 kello 16.34
MakeHuman | |
---|---|
Kuvakaappaus MakeHuman 1.2.0 versiosta. | |
Kehittäjä(t) | MakeHuman Community |
Vakaa versio | 1.2.0 / 11. kesäkuuta 2020 |
Kehitysversio | 2.0a1 / 6. maaliskuuta 2022 |
Ohjelmoitu | Python, POV-Ray, Perl |
Käyttöliittymä | SDL, OpenGL, Python, PyQt5 |
Lisenssi | AGPL |
Kotisivu | www.makehumancommunity.org |
Lähdekoodi | github.com/makehumancommunity/makehuman |
MakeHuman on avoimen lähdekoodin sovellus 3D-hahmojen mallintamiseen. Ohjelma osaa luoda realistisia ihmishahmoja. Sillä luotuja hahmoja voidaan käyttää esimerkiksi kuvituksissa, animaatioissa, peleissä tai ZBrush tai Mudbox kuvanveistossa. Ohjelma osaa tallentaa seuraaviin tiedostomuotoihin: dae, fbx, obj, stl ja Ogre3D .
Asennus[muokkaa]
MakeHuman löytyy useimpien jakeluiden paketinhallinnasta nimellä makehuman. Lisätietoja ohjelmien asentamisesta löytyy artikkelista Ohjelmien asentaminen.
Arch Linux sekä siihen pohjautuvat[muokkaa]
MakeHuman voidaan asentaa AUR:n kautta. Avaa komentorivi ja komenna:
$ yay -S makehumanAUR
Ubuntu[muokkaa]
MakeHuman voidaan asentaa PPA:n kautta. Avaa komentorivi ja komenna:
$ sudo add-apt-repository ppa:makehuman-official/makehuman-community $ sudo apt-get update && sudo apt-get -y install makehuman-community