Ero sivun ”DarkPlaces” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
pEi muokkausyhteenvetoa |
pEi muokkausyhteenvetoa |
||
(5 välissä olevaa versiota 3 käyttäjän tekeminä ei näytetä) | |||
Rivi 1: | Rivi 1: | ||
{{ | {{Ohjelma | ||
| nimi=DarkPlaces | |||
| kuva=[[Tiedosto:DarkPlaces-engine.jpg|250px]] | |||
| kuvateksti=Pelikuvaa DarkPlaces-pelimoottorilla. | |||
| vakaaversio=20140513 | |||
| vakaapvm=13.05.2014 | |||
| kehitysversio= | |||
| kehityspvm= | |||
| käyttöliittymä=[[OpenGL]], [[SDL]], [[WGL]], [[GLX]] | |||
| lisenssi=[[GPL]] | |||
| kotisivu=[https://icculus.org/twilight/darkplaces/ icculus.org/twilight/darkplaces/] | |||
| lähdekoodi=<li>[https://svn.icculus.org/twilight/trunk/darkplaces/ svn.icculus.org/twilight/trunk/darkplaces/]<li>[https://github.com/topics/darkplaces github.com/topics/darkplaces] | |||
}} | |||
{{Vaihtoehdot|pelimoottoria|Pelistä|DarkPlaces (peli)}} | |||
'''DarkPlaces''' on [[Quake]]-pelin modifikaatio ja merkittävästi muunnettu pelimoottori, jota käytetään useissa erillisissä peleissä ja Quake-modeissa. Sen on kehittänyt Forest "LordHavoc" Hale [[Quake]]n [[Avoin lähdekoodi|avoimen lähdekoodin]] pohjalta. Tunnetuimmat DarkPlacesia käyttävät pelit ovat [[Xonotic]], [[Nexuiz Classic]], [[OpenQuartz]] ja [[Quake]]. | |||
{{Pelinteko}} | |||
[[Luokka:Pelit]] | [[Luokka:Pelit]] | ||
[[Luokka:Pelimoottorit]] |
Nykyinen versio 8. joulukuuta 2020 kello 09.52
DarkPlaces | |
---|---|
Pelikuvaa DarkPlaces-pelimoottorilla. | |
Vakaa versio | 20140513 / 13.05.2014 |
Käyttöliittymä | OpenGL, SDL, WGL, GLX |
Lisenssi | GPL |
Kotisivu | icculus.org/twilight/darkplaces/ |
Lähdekoodi |
Tämä artikkeli käsittelee pelimoottoria. Pelistä kerrotaan artikkelissa DarkPlaces (peli).
DarkPlaces on Quake-pelin modifikaatio ja merkittävästi muunnettu pelimoottori, jota käytetään useissa erillisissä peleissä ja Quake-modeissa. Sen on kehittänyt Forest "LordHavoc" Hale Quaken avoimen lähdekoodin pohjalta. Tunnetuimmat DarkPlacesia käyttävät pelit ovat Xonotic, Nexuiz Classic, OpenQuartz ja Quake.