Ero sivun ”DarkPlaces” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
pEi muokkausyhteenvetoa
pEi muokkausyhteenvetoa
 
(5 välissä olevaa versiota 3 käyttäjän tekeminä ei näytetä)
Rivi 1: Rivi 1:
{{Minitynkä}}
{{Ohjelma
'''DarkPlaces''' on [[Quake]]n lähdeportti.
| nimi=DarkPlaces
| kuva=[[Tiedosto:DarkPlaces-engine.jpg|250px]]
| kuvateksti=Pelikuvaa DarkPlaces-pelimoottorilla.
| vakaaversio=20140513
| vakaapvm=13.05.2014
| kehitysversio=
| kehityspvm=
| käyttöliittymä=[[OpenGL]], [[SDL]], [[WGL]], [[GLX]]
| lisenssi=[[GPL]]
| kotisivu=[https://icculus.org/twilight/darkplaces/ icculus.org/twilight/darkplaces/]
| lähdekoodi=<li>[https://svn.icculus.org/twilight/trunk/darkplaces/ svn.icculus.org/twilight/trunk/darkplaces/]<li>[https://github.com/topics/darkplaces github.com/topics/darkplaces]
}}
{{Vaihtoehdot|pelimoottoria|Pelistä|DarkPlaces (peli)}}


'''DarkPlaces''' on [[Quake]]-pelin modifikaatio ja merkittävästi muunnettu pelimoottori, jota käytetään useissa erillisissä peleissä ja Quake-modeissa. Sen on kehittänyt Forest "LordHavoc" Hale [[Quake]]n [[Avoin lähdekoodi|avoimen lähdekoodin]] pohjalta. Tunnetuimmat DarkPlacesia käyttävät pelit ovat [[Xonotic]], [[Nexuiz Classic]], [[OpenQuartz]] ja [[Quake]].
{{Pelinteko}}
[[Luokka:Pelit]]
[[Luokka:Pelit]]
[[Luokka:Pelimoottorit]]

Nykyinen versio 8. joulukuuta 2020 kello 09.52

DarkPlaces

Pelikuvaa DarkPlaces-pelimoottorilla.
Vakaa versio 20140513  / 13.05.2014
Käyttöliittymä OpenGL, SDL, WGL, GLX
Lisenssi GPL
Kotisivu icculus.org/twilight/darkplaces/
Lähdekoodi
  • svn.icculus.org/twilight/trunk/darkplaces/
  • github.com/topics/darkplaces
  • Tämä artikkeli käsittelee pelimoottoria. Pelistä kerrotaan artikkelissa DarkPlaces (peli).


    DarkPlaces on Quake-pelin modifikaatio ja merkittävästi muunnettu pelimoottori, jota käytetään useissa erillisissä peleissä ja Quake-modeissa. Sen on kehittänyt Forest "LordHavoc" Hale Quaken avoimen lähdekoodin pohjalta. Tunnetuimmat DarkPlacesia käyttävät pelit ovat Xonotic, Nexuiz Classic, OpenQuartz ja Quake.

    v  k  m
    Peliohjelmointiin liittyvät artikkelit
     Yleiset  Peliohjelmointi Linuxilla | Musiikki ja äänet | Kuvankäsittely | Mallinnus | Lokalisointi
     2D 
     Pelimoottorit  Solar2D | Defold | Fife | LÖVE
      -Karttamuokkaimet  Tiled | OGMO Editor
     3D 
     Avoimet  Banshee 3D | Castle Game Engine | DarkPlaces | Defold | Godot Engine | Grit engine | Irrlicht Engine | id Tech (Quake) | ioquake3 | jMonkeyEngine | Lightfeather 3D | The Mirror | OGRE | O3DE | Panda3D | Range Engine | Serious | UPBGE | QFusion
     Suljetut  Axis Game Factory | CryEngine | Source | Unity3D | Unreal Engine
     Keskeytyneet  Crystal Space
      kuvankäsittely tekstuurikartoitus mallinnus 
     Kuvankäsittely  Gimp
      -Pikseligrafiikka  Aseprite | Pixelator
     Mallinnus  Blender | UPBGE | Bforartists | MakeHuman | Neobarok | ngPlant | ArbaroDust3D
      -Tekstuurikartoitus  AwesomeBump | Material Maker | Ptex
      -Tekstuurien luonti  ArmorLab
      -Pintakuviomaalaus  ArmorPaint
     Maastogeneraattorit  TerraForge3D
     Ohjelmointikielet 
      -Käännettävät  C | C++
      -Tulkattavat  Java | Python | Lua
      Ohjelmointimoduulit  pygame
      -Kirjastot  Assimp | OpenGL | Vulkan | SDL