Ero sivun ”TerraForge3D” versioiden välillä
pEi muokkausyhteenvetoa |
pEi muokkausyhteenvetoa |
||
(2 välissä olevaa versiota samalta käyttäjältä ei näytetä) | |||
Rivi 7: | Rivi 7: | ||
| kehittäjä = | | kehittäjä = | ||
| moottori = | | moottori = | ||
| ensijulkaisu = | | ensijulkaisu = 1.0 / 12. syyskuuta 2021 | ||
| vakaaversio = 2.3 | | vakaaversio = 2.3 | ||
| vakaapvm = 30. maaliskuuta 2022 | | vakaapvm = 30. maaliskuuta 2022 | ||
Rivi 24: | Rivi 24: | ||
TerraForge3D voi viedä moniin 3D-tiedostomuotoihin, kuten [[OBJ]], [[GLTF]], [[GLB]], [[STL]] jne. Voit myös viedä korkeuskarttoja kuten [[PNG]] ja [[JPG]]. Tämä tekee TerraForge3D:stä täysin yhteensopivan minkä tahansa ohjelman kanssa! Olipa kyseessä [[Blender]], [[Unreal Engine]], [[Unity]] tai [[Maya]]. | TerraForge3D voi viedä moniin 3D-tiedostomuotoihin, kuten [[OBJ]], [[GLTF]], [[GLB]], [[STL]] jne. Voit myös viedä korkeuskarttoja kuten [[PNG]] ja [[JPG]]. Tämä tekee TerraForge3D:stä täysin yhteensopivan minkä tahansa ohjelman kanssa! Olipa kyseessä [[Blender]], [[Unreal Engine]], [[Unity]] tai [[Maya]]. | ||
==Asennus== | |||
{{Huomautus|Ohjelman käyttäminen vaatii versiot GLIBC_2.29 ja GLIBCXX_3.4.26}} | |||
[https://github.com/Jaysmito101/TerraForge3D/releases/ Ohjelman GitHub] sivulta löydät ohjelmatiedostot Linuxille. | |||
{{Pelinteko}} | {{Pelinteko}} | ||
[[Luokka: | [[Luokka:Maastogeneraattorit]] | ||
[[Luokka:Teksturointiohjelmat]] | [[Luokka:Teksturointiohjelmat]] |
Nykyinen versio 31. maaliskuuta 2022 kello 01.43
TerraForge3D | |
---|---|
Tekijä(t) | Jaysmito Mukherjee |
Ensijulkaisu | 1.0 / 12. syyskuuta 2021 |
Vakaa versio | 2.3 / 30. maaliskuuta 2022 |
Ohjelmoitu | C++, GLFW, GLSL |
Tyyppi | Peliohjelmointi |
Lisenssi | MIT |
Kotisivu | jaysmito101.github.io/TerraForge3D/ |
Lähdekoodi | github.com/Jaysmito101/TerraForge3D |
TerraForge3D on avoimen lähdekoodin proseduraalinen maastogeneraattori ja teksturointityökalu. Sitä ylläpidetään aktiivisesti. Tässä on kaikki mitä tarvitset, jotta voit herättää mielikuvituksesi henkiin.
TerraForge3D hyödyntää näytönohjaimesi OpenCL 2.0 GPU tehoa luodakseen maastot huikean nopeasti. GPU-verkkogeneraattorin avulla voit työskennellä erittäin suurilla verkoilla reaaliajassa. On asioita, joita ei voida tehdä GPU:lla yhtä tehokkaasti (kuten solmueditori), joten voit valinnaisesti yhdistää GPU- ja CPU-maastojen tuottamisen saadaksesi enemmän hallintaa. Jos GPU ei tue OpenCL 2.0:a, voit silti käyttää CPU:n Mesh generointia. TerraForgen CPU Mesh Generation -algoritmit on tehty pitäen mielessä tehokkuus ja nopeus, joten ne ovat erittäin nopeita. Useimmat maastonmuodostussovellukset rajoittavat sinut tiettyyn maksimiresoluutioon tai vain tiettyihin resoluutioihin kuten (128, 256, ...) mutta ei TerraForgessa. TerraForge3D antaa sinulle mahdollisuuden työskennellä millä tahansa resoluutiolla, jonka voit kuvitella. Paista mikä tahansa solmun tuotos, korkeuskartta mihin tahansa korkealaatuiseksi tekstuuriksi. Leivo valtava resoluutiotekstuuri kerralla tai leivo se laattoina. Shader-solmut, kuten Blenderissä, TerraForge3D:ssä on shader node -editori, jonka avulla voit teksturoida maastosi juuri niin kuin haluat ja juuri niin kuin kuvittelit sen. Voit myös viedä shader-solmun asetukset toimivaksi GLSL-koodiksi omaa projektiasi varten.
TerraForge3D voi viedä moniin 3D-tiedostomuotoihin, kuten OBJ, GLTF, GLB, STL jne. Voit myös viedä korkeuskarttoja kuten PNG ja JPG. Tämä tekee TerraForge3D:stä täysin yhteensopivan minkä tahansa ohjelman kanssa! Olipa kyseessä Blender, Unreal Engine, Unity tai Maya.
Asennus[muokkaa]
Ohjelman GitHub sivulta löydät ohjelmatiedostot Linuxille.