Ero sivun ”Godot Engine” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
pEi muokkausyhteenvetoa |
p (Godot Enginen suomenkielinen Dokumentaatio) |
||
Rivi 26: | Rivi 26: | ||
==Aiheesta muualla== | ==Aiheesta muualla== | ||
* [https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/170114/Miettinen_Teemu_2D-pelin%20kehitt%c3%a4minen%20Godot%20Enginell%c3%a4.pdf?sequence=2&isAllowed=y 2D-pelin kehittäminen Godot Enginellä] | * [https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/170114/Miettinen_Teemu_2D-pelin%20kehitt%c3%a4minen%20Godot%20Enginell%c3%a4.pdf?sequence=2&isAllowed=y 2D-pelin kehittäminen Godot Enginellä] | ||
* [https://docs.godotengine.org/fi/stable/index.html Godot Enginen suomenkielinen Dokumentaatio] | |||
{{Malline:Pelinteko}} | {{Malline:Pelinteko}} | ||
[[Luokka:Pelimoottorit]] | [[Luokka:Pelimoottorit]] |
Versio 13. maaliskuuta 2022 kello 13.13
Godot Engine | |
---|---|
Kuvakaappaus Godot 3.4.3 versiosta. | |
Tekijä(t) | Juan Linietsky, Ariel Manzur |
Kehittäjä(t) | Godot-yhteisö |
Ensijulkaisu | 1.0 / 17. joulukuuta 2014 |
Vakaa versio | 3.4.3 / 25. helmikuuta 2022 |
Kehitysversio | 4.0 alpha 2 / 9. helmikuuta 2022 |
Ohjelmoitu | C, C++ |
Lisenssi | MIT-lisenssi |
Kotisivu | godotengine.org |
Lähdekoodi | github.com/godotengine |
Godot Engine tai Godot on avoimen lähdekoodin 2D ja 3D-pelimoottori, jota ohjelmoidaan Python tyylisen GDScript-kielen avulla. Se tarjoaa valtavan joukon yhteisiä välineitä, joten voit vain keskittyä tekemään pelin ilman että tarvii keksiä pyörää uudelleen. Ohjelmisto on saatavissa Linuxin lisäksi myös Windowsille ja Mac OS:lle. Ohjelmistoa käytetään varsin paljon kaksiulotteisten pelien kehittämisessä ja se on suuremmilta osiltaan suomenkielinen.
Asennus
Godot Engine löytyy ohjelman kotisivuilta, sekä Steamistä.